![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dessutom fyller Kalimera 20 år i maj nästa år, och det är en hög ålder för en hemsida. Det kanske är dags för Kalimera att gå i pension då. Vi får se. Och på tal och charter och AI så reste jag till Kreta förra året och bodde på ett AI-hotell. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
visst var det där du blev medlem i bamseklubben
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kunde om jag hade velat, men jag avstod.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Kajja 😩 |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, sannerligen...
|
|
|||
|
|||
![]()
Om det er sant, og det går jeg ut fra at det er, så er jeg helt ferdig her.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kalimera i pension?
![]() Kvällens chockbesked, sanna mina ord. Jag har full förståelse, för att du inte vill lägga mer tid, men det vore oerhört trist... /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Brukar försöka logga in på Kalimera några ggr dagligen så personligen har jag upplevt svår abstinens de veckor Forumet låg nere o då man inte heller blev accepterad i Facebookgruppen. Senast redigerad av giottoni den 2016-12-06 klockan 10:10. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men som "studiebesök" av en administratör på Kalimera kan väl det vara ok en natt eller två när nu fenomenet finns? ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Han, om någon, bör väl veta vad han pratar om när det gäller olika typer av resor och han skaffar ju erfarenheter att dela med sig till oss turister. Jag skulle iallafall tycka det var intressant att läsa om en sådan upplevelse! Man undrar om hur många Alinc.resenärer som vågar ställa frågor nu?! Även om jag själv aldrig har eller ska resa på det sättet så förstår jag att det finns folk som vill ha det just så. Efterfrågan skapar ju utbud. Det som jag, personligen tycker, är att man missar såååå mycket av resemålet och matkulturen när när man bor i dessa stora complex och hålls isolerad från den underbara verkligheten. Sen är ju den ekonomiska biten viktig åxå. Jag tror att ett flertal greker har jobb på dessa resorter men det är många mindre restauranger som går under när besökarna sviker. Och så tycker jag att: Nu ska vi vara, nu ska vi vara SNÄLLA!😄🎶 /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Om jag minns rätt så var denna AI-resa ingen AI-resa utan en sista minuten-charterresa där Janne inte, från början, visste vilket hotell han skulle hamna på. (Han får så klart förklara själv först och främst.) Så fort han kom ned bytte han hotell. Om jag nu minns rätt och det tror jag att jag gör. Jag tvivlar MYCKET starkt på att en hängiven Greklandsälskare skulle välja AI. Och skulle det, mot all förmodan vara så i detta fall, så går jag samma väg som Admirala och det ögona böj. Jag och flera med mig tror jag, skriver här för Greklands skull och för att hjälpa landet lite på traven nu i kristider. Nej AI är ett skit!!! Detta är en diskussion som varit uppe tiotusen gånger i forumet och i andra Greklandsgrupper, så jag orkar faktiskt inte dra alla argumenten en gång till. Det finns andra trådar du kan läsa om du vill ha info till varför man inte bör resa AI till Grekland och särskilt INTE under krisen. Jag vet inte riktigt om jag över huvud taget tycker att vi ska ge råd när det kommer önskemål om att finna ett AI. Jag tycker vi alla har ett ansvar. Jag vet att det låter moraliserande, men faktum är att verkligheten kan vi inte springa ifrån. Vi har ett ansvar som vana Greklandsresenärer och som vänner till en kultur och ett folk som ger så mycket av sin kärlek och gästfrihet till oss. Jag försöker alltid få en person att tänka om eller se över andra alternativ när det kommer till Greklandsresor. Jag kommer aldrig i helvutte att råda någon vad gäller AI. Bara att de ska skippa det och försöka visa på andra MYCKET BÄTTRE alternativ! Senast redigerad av Thira den 2016-12-06 klockan 10:29. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
resor till Grekland ![]() ![]() Min SISTA kommentar ang. Alincl. som jag alltså INTE förespråkar, är att det trots allt kan vara enda möjligheten för gruppresor för handikappade och äldreboende att kunna förverkliga drömmen om Grekland. Försöker se lite "outside the box".... /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kajja, tycker det var ett bra inlägg!
När jag kommer till äldreboendet ska jag propagera för resor till Grekland bland övriga boende så vi tar oss en tur. Men jag hoppas vi kan köra utan AI. Men det vet man aldrig... Tills dess försöker jag beskriva de enorma nackdelar jag har sett med AI i Grekland bland de som frågar mig och även här på forumet. Och framför allt hur lätt det är att boka sin resa själv. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Men stopp och belägg!!! Nu går väl några här över gränsen?
Ni får det att framstå som en närmast kriminell handling att åka på all-inclusive charterresa. Att inte vilja befatta sig med Kalimera mer om vår admin nyttjat AI ?!?! Oavsett om det handlar om restresa, bekvämast vid ont i ryggen, studiesyfte, eller whatever så borde det finnas gränser för hur svart eller vitt man bedömer saker. Jag håller med om kritiken av AI och skulle aldrig åka på sådan resa själv men har närstående barnfamiljer som ibland gör det av skäl jag delvis kan förstå (fast bara delvis ![]() Och när det gäller Janne finns det väl troligen ingen i Sverige som totalt sett gynnat små lokala näringsidkare i Grekland lika mycket. Dels genom eget resande men framförallt genom inspiration till andra. Lars Senast redigerad av laero den 2016-12-06 klockan 14:44. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Senast redigerad av Thira den 2016-12-06 klockan 18:11. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om det är andra än Admirala och Thira, som i protest mot mig, vill lämna forumet så skickar ni ett PM, eller skriver det i den här tråden. Mejl duger inte. Att lämna forumet betyder att medlemmen inte kan logga in, och att det står ”Avslutat medlemskap på egen begäran” bredvid användarnamnet. Alla inlägg finns kvar. Angående Kalimeras pension så skrev jag inte att det kommer bli så, bara att det kan hända, och någon gång lär det ske. Ingenting varar för evigt, inte ens en sajt om Grekland. Men jag hoppas att vi får ytterliggare minst 10 goda år tillsammans. För övrigt tycker jag att folk får resa precis på vilket sätt de vill! |
|
||||
|
||||
![]()
Now were talking, Janne!!
![]() /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du kan avsluta mitt medlemskap och jag vill inte att du publicerar det resebrev om julen i Aten som jag skickade in för ett tag sen.
|
![]() |
|
|