![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Komplisert spørsmål i hovedinnlegget
![]() Jeg ble kjent med Hellas som charterturist. Og jeg kommer aldri å besøke Hellas som charterturist igjen, både fordi jeg klarer meg utmerket på egenhånd, og vet at jeg legger mer penger igjen i et utarmet Hellas når jeg reiser uten en arrangør som skummer fløten. Men for folk som ikke tør/gidder dra på en selvkomponert reise - helt ok, Hellas trenger (nesten) alle typer turister. Så jeg er helt enig i at noviseturistene bør føle seg velkommen hit på forumet, og at vi bør bestrebe oss på å gi gode svar til de som vurderer charter til enten (f.ex.) Naxos eller Parga, og lurer på hva som passer best for dem. Samtidig kommer jeg aldri i livet å si noe positivt om All Inclusive. AI utarmer Hellas, og som et forholdsvis aktivt medlem her, kommer jeg til å, alltid, fordømme AI, og føle at jeg har "rett" til å gjøre det. Javisst, jeg kommer til å gjøre det selv om jeg, eventuelt, blir kastet ut av Kalimera. Én grense må det tross alt være! |
|
||||
|
||||
![]()
Men snälla nån.... vilken reaktion Admiralal!😰
Jag tycker faktiskt att charter är ett smidigt sätt att ta sig från A till B! Vad man sen gör av sin semester är ju upp till var å en!! Vi har alltid klarat oss själva och hittills funnit våra egna vägar till gobitarna. Samtidigt är jag ödmjuk och kan föreställa mig hur det är att boka första resan. Ibland handlar det om pengar. Ibland handlar det om tid. Nu är det ju så, Admirala, att dom flesta bokar sin resa via Apollo, Tui etc..så är det ju faktiskt! Jag känner mig inte "big enough" att dömma i detta inlägg... men att dela med mig med min åsikt känner jag mig helt bekväm med!😉 /Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja oj!!!
Jag räknade ut att jag varit långt över 50 ggr i Grekland sen 80-talet och då var det ju givetvis charter enbart som gällde. Men jag lägger kopiöst med pengar i Grekland ändå och hjälper organisationer på många sätt där, så jag har inte ett smack dåligt samvete att jag pga "resetekniniska" skäl åker charter ett par ggr om året bland kanske 7 -10 resor . Jag varken kan eller vill eller har råd att lägga tusenlappar varje gång på tåg och hotell innan flyget går bara för att kunna åka från Kastrup. DE pengarna lägger jag hellre i Grekland eller Spanien med charter från Kalmar. ALLA har sina sätt att åka. Jag respekterar alla åsikter men vill inte ha "skämspåse" för att jag åker charter.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Admirala, vilken reseform var det du tog avstånd ifrån, All Inclusive, charter, eget arraemang, som du tog avstånd i från?
|
![]() |
|
|