![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också upplevt Kreta på den här årstiden - och det är SÅÅÅ vackert med blommor i alla regnbågens färger!
Skulle det blåsa nordliga vindar och ni drar mot söder en dag, tag då med en jacka till kvällen och "tandborsten + ren T-shirt till nästa dag" och boka in er på ett rum i Paleochora eller Elafonissi - det är härligt att kunna ta det lugnt och vakna upp på plats nästa dag. På dessa platser bör det absolut vara 21 grader i vattnet! Hoppas ni får en fin resa! Marianne |
|
||||
|
||||
![]()
Även vi, maken o jag, har upplevt Kreta under den aktuella tidsperioden. Vi bodde dock i liten by på sydkusten. Maken badade INTE, men det gjorde jag
![]() ![]() ![]() -Kreta, ett eget land.................. /Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Hej på er igen,
Tack för svaren, vi tar med oss de tipsen. Någon bra restaurang eller matställe ? Elafonissi har vi noterat, finns det fler "udda" ställen ? Micke |
|
||||
|
||||
![]()
kalispera
jag börjar känna mig lite som en platanias entusiast varit där många gånger och har blivit lite "partisk" själv åker jag dit i juni 2 v senare blir jag där 4 v i aug. jag vill lämna er ett restaurang tips VIGLI en av restaurangerna högst upp i old village. ta en promenad innan solen går ner dom är mycket trevliga där god mat och bra priser. sen så tycker jag mycket om MYLOS som jag skrivit om i flera inlägg. men jag har aldrig blivit illa bemött och aldrig fått dålig mat på något ställe i plataias. stället som rekomenderas i inlägg ovan som barnen älskar heter limneopoulis gör ett besök där dom blir inte besvikna. önskar er en fin resa.....myssa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag måste tipsa dig om att besöka Marcos taverna i Kato Stalos! Det ligger ca 3 km från platanias. Det är "riktig" grekisk mat som de serverar, inga menyer utan man går in i köket och väljer ur grytorna. I köket står en "bastant dam" som lagar all mat och det smakar utmärkt! |
![]() |
|
|