![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken märklig september det är. Vi har haft sol och värme hela månaden, det har varit nästintill vindstilla varje dag, inget regn har vi sett till, däremot har vi fått se otroliga solnedgångar varje kväll. Idag är det cirka 20 grader och folk går i shorts och linne.
![]() Men några sol-och-badare på stranden såg vi inte till idag. Jag pratade med en äldre herre på vår ö idag, och han sa att ha aldrig varit med om en september som denna. Man undrar verkligen vad det är som händer med vädret? Här finns fler septemberbilder. |
|
||||
|
||||
![]()
Men ni bor ju på en underbar plats, Janne!!!
![]() Måste underlätta greklandsabstinensen ganska rejält. Jag hade absolut spenderat några timmar på den fina stranden idag ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Den bilden är den vackraste jag har sett!
Den knäcker alla Greklandsbilder! Sverige är fantastiskt! Birgitta, från vackra Amorgos. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- det er vi enige om, Birgitta ![]() MEN, for MEG slår det likevel ikke "alle Hellasbilder"! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den bilden Janne slår ALLA greklandsbilder om man nu ska eller kan jämföra!
Lissi - som tagit många greklandsbilder idag ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, vad är det som händer?
Något stämmer inte. Här går båda sönerna utan jacka fortfarande på kvällen (förvisso i långärmat) men ändå. Snart kan vi odla vindruvor och oliver i det vilda här också ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
El Nino är det som händer,säger somliga.Växthuseffekten i full skala kanske...
I alla händelser är det skönt att komma hem från 3 veckor i ö-världen och kunna ha sandaler och piratbyxor. Idag var jag vid Hellasgården och tog en rejäl promenad,en bastu och ett ganska snabbt dopp. Det var 14 grader i vattnet. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är bara att njuta. I söndags var det 22 gr och helt underbart
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det 17 grader och klockan är bara 09.30. Lite läskigt är det allt.
Nu hoppas jag på en riktigt sträng vinter. Fast inte riktigt än. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har spist ute på terrassen hver dag siden jeg kom fra Hellas, og en tynn T-shirt har passet fint, det har a l d r i hendt på denne tiden tidligere ! - og hele september har vært SOMMER ![]() Ja, det er leskigt, for alle, og spesielt "ekspertene" snakker jo om årsaken, at vi har ødelagt klimaet... - og det er vi nok godt i gang med... ![]() Men i går ble jeg GLAD og LETTET, da de sa i nyhetene at: " det har ikke vært varmere i september på 100 år" ![]() For d e t snakker aldri klimaforskere om..., at det har vært flere slike unormalt varme perioder gjennom tidene ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har det tyvärr vänt.
13 grader och ösregn. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja du Janne... Man får se upp med vad man önskar sig...
![]() ![]() Mvh zakka |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, märkligt är det allt! Vi är på Naxos nu och här fryser vi nästan
![]() ![]() I övrigt har vi det bra här på Naxos ![]() Maria |
|
|||
|
|||