![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Igår var jag lite stum I benen efter fredagens tur så det blev promenad I byn ock sen gick min vän Birgitta och jag upp till kyrkan. Massor av människor var där nu när båtarna gick igen och många kröp hela vägen upp. Det är konstigt att se! Denna gång såg jag ett par män också vilket jag aldrig gjort förr. Det är stor buissness och mycket pengar att tjäna för alla som säljer knäskydd, ljus av alla de sorter, , ikoner, oljor, rökelse och allt som " behövs" för att besöket ska bli så givande som möjligt.
Men det är en vacker kyrka! Som vanligt tände jag vaxljus för de som inte finns längre av mina nära. Efter kyrkobesöket blev det en glass på Dodoni och sen visade jag Birgitta några favoritgränder uppe I byn. När magen kurrade blev det en god långlunch med tomatsallad, med oliver lök o kapris,grillat lamm med grönsaker potatis och mastelo till Birgitta. och jag tog imam..så god. Men en stor o öl, och en kvarts karaff vin till slutade notan på 25€ för oss båda. Aithrio levererar så gott och personalen är jättetrevlig! De verkar ha så trevligt sinsemellan också. Mycket skratt! Eftermiddagens senare del innebar siesta och på kvällen hade Birgitta och jag en trevlig kväll på min balkong med dryck och plocktallrik. Nikoleta anslöt senare. Nu är det kyligare kvällstid så en kofta fick tas på för första gången framåt 21-tiden. Nu är det söndag och kyrkklockorna har dånat länge...dags för balkongfrukost I det soliga vädret! Lissi |
|
|