![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Lägger bara en liten påminnelse om årets stora kulturevent här i Uppsala som går av stapelen idag och framför allt, inatt. Mysig stämning med mängder av roligheter. Här finns definitivt något för precis alla.
Det är detta dygn jag förvandlas till en kulturtant utan Guds nåde. Har förgäves letat i programmet efter evenemang på Grekiska kulturhuset (tror det är så det heter) här i Uppsala men inte lyckats hitta något. Men vem vet, kanhända har även de roligheter att besöka. Kom y'all! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Kulturtant utan guds nåde" var ett bra uttryck! Det är man lite då och då.
Och då börjar jag undra: Vad kallar man HAN då? Kulturgubbe? Kulturfarbror? Inte kultursnubbe va? Undringar på lördagmorgon från Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() F ö ogillar jag benämningen "kulturtant". Det känns lite som en nedvärdering av alla de kvinnor som faktiskt bär upp det aktiva "kultursverige". Utan kulturintresserade, något äldre, kvinnor skulle de flesta kulturaktiviteter inte bli av. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Ha en fantastisk kulturnatt, Thira! ![]() /Pnyx *Bitch = Babe In Total Control of Herself |
|
||||
|
||||
![]()
Bäst är väl att vara könsneutral och då benämna alla som
Kulturister Vi i Västra Aros har vår Kulturnatt nästa lördag,bra timing då det blir Parga-Charter på måndag den 19.. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De har inte varit med på Kulturnatten på flera år och haft något arrangemang. Och när de en gång var med så var det bara något i matväg och lite folkdans de hade ordnat. Synd, de har potential att göra någonting riktigt bra om engagemang hade funnits. /Hasse ![]() |
![]() |
|
|