![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det var inte menat som spydigt... Men faktum kvarstår att tavernor vill endast ha matgäster under lunch och middagstid. Detta är väl känt över hela världen... Har själv jobbat inom restaurangbranschen och det fanns inte på kartan att man upplät ett bord till drickande gäster. Även om ni inte brukar bli bemötta så kan vi nog vara säkra på att tavernorna tycker så utan att uttala det. Jag har haft diskussioner med poolbarsägare om exakt samma sak nu i sommar... Han sa inget till gästerna som bara drack på lunchen men frågade mig om man fick göra så i Sverige och Norge... Nej blev mitt svar. Alla kanske inte har tänkt på det eller vet om det men det är en oskriven lag... Men är inte tavernan full så kan man ju alltid ställa frågan och sedan flytta på sig om det kommer gäster som vill äta vid det bordet. // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Nu var det så att klockan var 22.30 på kvällen. Vid den tiden brukar vi aldrig starta vår middag. Vi brukar sova då. Tror inte det är så för många andra heller som startar sin middag vid denna tidpunkt, men det vet jag inte så mycket om. Är det väldigt vanligt?
Hur som helst, bemötandet skapade inte ett bra klimat kände vi. Vi har ju ätit där massor med gånger och fått jättegod mat och fantastisk service. Har nu fått veta att det är nya ägare av stället, så det är nog inte ett bemanningsföretag. Den lilla familjetavernan till höger om Kardemili, som George rekommenderade, gick vi igår afton. Ett underbart par som gav oss god skaffning och trevlig service. Men då, Malin, åt vi mat,,,, Birgitta irgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Kan du fråga "La-Casa-Georgos" varför de har bytt ägare, och vad som har hänt med Kalderimi-Georgos"?
|
![]() |
|
|