![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack båda för era svar med bra info och fina bilder!
Får läsa på lite bättre om de olika orterna känner jag. Letar efter en för mig ny grekiska ö att besöka och har endast varit i Korfu stad några timmar över dagen så hade lite svårt att bilda mig en uppfattning hur den är att bo i ![]() ![]() Har sett så många vackra bilder från Korfu och länge varit nyfiken på ön, men tittar också på några andra "nya" öar. Enda kraven jag egentligen har är bra väder i september ![]() Simetra ![]() Senast redigerad av simetra den 2016-07-20 klockan 22:37. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
"Bra väder, hyfsade bussförbindelser och bra stränder" stämmer in på Corfu.
Men också på många andra öar, till exempel Naxos, Syros och Kreta också. Vad vi slogs av när vi kom till Corfu var den underbara grönska och växtlighet som fanns där. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Stedene på vestsiden av Korfu har også en spesiell fordel: Solnedgangene! Jeg er ingen stor fotograf, og kommer ofte hjem uten mange bilder i kameraet, men på Korfu tror jeg hadde flere hundre solnedgangsbilder i alle fall!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Vill helst ha klapperstensstränder och läste att dessa och det klaraste vattnet finns på östsidan men tvivlar inte på att västkusten har minst lika fina stränder (kanske t o m bättre enligt många) Allt är ju en smaksak förstås. Ju mer jag ser och läser om Korfu desto mer nyfiken blir jag på ön. Har även kommit till insikt om att det optimala är en tvåveckorsvistelse, en vecka på vardera sida och att bo på två olika orter. Det tråkiga är att det kommer bli svårt att trolla fram ytterligare en veckas semester i september så kanske det får bli till nästa sommar istället... men har inte riktigt bestämt mig ännu! Tack för alla hjälpsamma svar! Simetra ![]() |
![]() |
|
|