![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Takk, Katitzi!
Og, ja det et virkelig et prakteksemplar av en Engletrompet ![]() Nå skal jeg legge ut noen bilder fra byen og noen utfluktsbilder fra Mani. Håper å rekke noen Koronibilder før du reiser ![]() Klart det må bli felles motiver ![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Det kommer flere, med "innevær" passer det godt i dag ![]() Når jeg kommer så langt, ...vil du se noen fra Limeni og...? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
S å en tur rundt i byen, og kanskje et strandbilde eller to
![]() Vi badet noen ggr i Kardamili, på Ritsa og Kalamitsistranden, men noen b a d e ferie ble det ikke! - med årene har jeg begynt å foretrekke litt varmere vann ![]() Men å ligge på stranda og lese er jo deilig det og ![]() Jeg forsøker å vise andre bilder enn i den gamle "Kardamilitråden"min, og begynner med "LOLA" hun har "verdens beste" is ![]() - og det er så pent og koselig der synes vi ![]() ![]() ![]() ![]() Apoteket : ![]() Så noen bilder fra Anna's Kafe, nymalt og fin til sesongstart ![]() ![]() ![]() ![]() Det er mange trivelige kafeer i Kardamili, en av dem er "Aquarella" nede ved havet, ved siden av "Lela's. Jeg har ingen "nøytrale" bilder inne på Aquarella, derfor dette ![]() Utedelen av Aquarella til venstre og Lela's rett fram: ![]() Denne båten er visst et must å fotografere..... ![]() ![]() Litt nærmere Ritsastranden, enn Lela's Taverna, ligger "Psaras", Her er tavernaen og området rundt: ![]() ![]() ![]() Da er det vel på tide med et strandbilde ![]() - og vannet var et par grader varmere her enn det var på Kalamitsi ![]() ![]() Da får det bli et avstandsbilde av Kalamitsistranden denne gangen, sees lengst bort til høyre. Vi liker Kalamitsi spesielt godt pga de vakre omgivelsene : ![]() Etter badet på Kalamitsi ble det lunsj på Taverna Dioskouri, vi spiser jo på Taverna i blant vi og ![]() Fra Dioskouri er det fin utsikt til havna: ![]() God mat og, her representert med Grillede grønnsaker : ![]() Ellers er dette mat vi ofte velger: ![]() Nå har jeg lyst til å vise noen andre steder på Mani, og avslutter dette innlegget, først et par "offentlige" bilder. Denne berømte Manioten, Panagiotis Troulakis, er en av Stella's forfedre ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh, vilka underbara bilder, Kari! Jag bara njuter av ögongodiset.
Det måste vara det gulligaste Apoteket i hela världen! Tänk om vi hade något sådant, då skulle man inte ogilla att stå i kö där. Kom på att det skulle vara roligt att leta reda på vackra, fina ställen i Grekland där man ofta får köa. Ett intressant "projekt" Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, det kunne være et interessant "prosjekt", - men akkurat nå kommer jeg ikke på noe sted vi bruker å stå i kø så lenge ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, det kunne være et interessant "prosjekt", - men akkurat nå kommer jeg ikke på noe sted vi bruker å stå i kø så lenge ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tänkte på sista postcentret jag jobbade på innan pensionen. Där hade vi satt jättefina plantor utanför ingången. Men där behövde dom inte köa heller... Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Stämmer in i tack-kören! Vilka fina bilder! Helt klart är det dags att planera för lite fastland igen, så snart det går...
Hälsar Bea |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Etter noen fine dager i Kardamili tok vi buss til Kalamata og hentet leiebil
![]() Prisene er fhv høye i Kardamili, så vi "tjente" mye på å benytte Hertztilbudet vi hadde fått via LO Favør. Vi betalte mellom 16 og 17 euro/dagen for en "Opel Corsa el lign", det ble en Hyundai I 20 som vi likte veldig godt ![]() Turen Kalamata - Kardamili er trivelig og fin, og det er et must å stoppe for å se på utsikten til Kardamili, Stoupa og videre nedover kysten ![]() Laaangt der nede : ![]() Et litt uskarpt Kardamili, zoomet inn: ![]() Da fortsetter jeg med bilder fra steder vi beskte på MANI i en ny tråd ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - greske postkontorer har jeg en del av i "samlingen"..., noen av dem er små og trivelige, så kanskje vi skulle finne noen bilder etterhvert ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det ville jag mycket gärna göra! Där är så vackert!
![]() Tack igen snälla Kari för underbara bilder. Det är såååå fint i Kardamili. ![]() Apoteket tog jag många bilder på. Det är det vackraste apotek jag har sett. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så vackra bilder! Mina har en gråare färgskala
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()