Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-21, 15:57
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: UTFLYKTS TIPS efterlyses!

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Dessvärre har ingen av oss körkort så att hyra moppe kan bli lite svårt antar jag, men man får väl försöka att åka buss i den mån det går och gå en hel del. Eller kanske hitta någon som kan köra och dela på en bil om det finns några vänliga själar där ute i världen.
Det gör kanske inte så mycket. På Paros var det bra bussförbindelser. Dels gick det bussar mellan de större byarna, dels (en bit) längs kusten åtminstone på den östra sidan av ön. Vi såg också en del människor som cyklade, så det kan kanske vara värt att prova? Längs kusten borde det i alla fall funka, men kanske inte uppe i bergen.

Ruby - också utan körkort
Svara med citat
Gammal 2005-04-21, 17:31
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Ett tillägg till Rubys utmärkta tips om Paros:
Missa inte Kolymbitres!! En helt underbart fin strand, men skön sand och läckra stenformationer.
Dit går det badbåt från Naoussa, där jag för övrigt tycker att ni ska bo
Svara med citat
Gammal 2005-04-21, 23:57
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Tack för svaren, jo vi hade nog tänkt att kanske cykla lite. Det är kul och man får se mycket annat längs vägarna som man inte ser när man åker bil eller moppe. Och det är nog främst längs kusten som vi kommer att åka i sådana fall.
Öarna finns ju kvar, och blir man sugen på att se mer så är det ju bara att åka tillbaka med ett körkort, eller någon som har Förhoppningsvis är det inte min sista ö-luff jag gör!
Naoussa hade vi faktiskt tänkt att bo i några dagar, verkar trevligast och med bra bad runt omkring. Blir kanske någon natt i huvudstaden vad den nu heter.

Någon förresten som vet om den är värd att övernatta i, eller är det väldigt stökigt. Kanske räcker med att åka dit över dagen där och kanske äta och sen åka tillbaka till Naoussa på kvällen?

/Alexandra
Svara med citat
Gammal 2005-04-22, 00:09
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Någon förresten som vet om den är värd att övernatta i, eller är det väldigt stökigt. Kanske räcker med att åka dit över dagen där och kanske äta och sen åka tillbaka till Naoussa på kvällen?
Jag gillade inte alls Parikia. Det är nog den mest turistbutikförstörda grekiska stad jag sett!
Men ett tavernabesök kan den väl vara värd Så ta bussen över dagen från Naoussa, det är mitt förslag. Fast självklart finns det andra som tycker precis tvärtom!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:27.