Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-03-20, 17:18
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Nu planeras det!!

Vi är inte lika frekventa i vårt Greklandsresande som många andra här (sist vi åkte till Grekland var en charter till Skiathos för 7 år sedan). Den här resan är ett försök att få familjen lika greklandsugen som jag är. Vi har en 9-åring som inte är så förändringsbenägen, en 10-åring som inte gillar att gå så mycket, min man som inte gillar själva förflyttandet och så jag som älskar att resa för resandets skull... (lite överdrivet kanske )

Planeringen går alltså ut på bekvämlighet och lugn...
Vi flyger till Aten med Sterling den 14 juni. Därifrån tar vi en båt till Paros. (vi landar i Aten 11:30, brukar det finnas båtar tidigare än Blue Star 17:30 som vi hinner med?) Direkt vidare till Antiparos där vi bokat lägenhet för 4 nätter (40 Euro/natt). Sen åker vi till Naxos där vi tänker bo vid Plakastranden 4-5 nätter (har gjort en del rumsförfrågningar via nätet, men inte fått svar än). 1-2 nätter tillbringar vi sedan på Santorini som vi flyger hem med Apollo från 24 juni.

Ni som är rutinerade: ska man planera 2 nätter på "åkahemön" ifall att meltemin blåser så att båtarna ställs in eller räcker det med 1 natt? (det verkar inte gå någon båt så vi hinner samma dag)

/Marianne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.