![]() |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=Alala;386349]Tyvärr hade min lokala Alkobutik ingen Retsina i hyllan, men nästa gång jag handlar där skall jag be dem beställa.
![]() / Anne ![]() Vi har alltid en flaska Retsina på lut hemma. Till grekisk mat passar ju det oavsett årstid tycker jag. ![]() Sen är det alltid kul att bjuda vänner på det. De som inte har en aning om vad Retsina är ![]() bara för att se deras miner.....![]() Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Här i Finland har vi två olika retsinor att välja på, Lafazani och Tsantali. Ok jösses!
Jag gick in och kollade på Alkos nätsida och vad ser mina ögon? Jo, att det FINNS Lafazani i min butik! Jag måste ha varit blind. Visserligen gillar jag Tsantali lite mera för att den är kådigare, men å andra sidan är Lafazani lite mera förfinad om man kan säga så. Dessa flaskor är 0,75, tycker också att de gärna kunde ha "riktiga" halvliters flaskor som i Grekland.Men alltså, nästa gång jag är i den butiken får jag skärpa mig! ![]() / Anne
|
|
|
||||
|
||||
|
Guuud så gott det såg ut!
|
|
|
||||
|
||||
![]() Som tillägg kan jag säga att vi idag har ätit tsatsikifyllda köttbullar (Lidl Även detta) och de var faktiskt godare än vad jag trodde. Sen gjorde jag en Briam som funkade riktigt bra med köttbullarna. I brist på bättre måste man äta lite grekiskt hemma! ![]() / Anne
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag håller med dig Lissi. Tänk om det fanns 1/2 ltersflaskor att få tag i här hemma också.
[/QUOTE]För länge sen beställde jag Malamatina fr Systembolaget .agenten hette Meletis.och fick då halvliters flaskor ,ibland kunde man få 25 cl flaskor också.vet inte om det fungerar längre . |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Lissi |
![]() |
|
|