![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...nu är bussresan beställd, jag lämnar Kallsta freda 25.3 kl 11.10 och kommer te Stockholm 15.25. Sen ner till tunnelbanan och iväg mot Handen, där Karin af Pedersen ska plocka upp mej. Det var ett tag sen vi sågs, så det ska bli trevligt att få träffa henne och maken Fred samt sonen David.
Idag onsdag lite småsnärjigt som vanligt innan man kommer iväg, var ute i trägårn och klippte lite vattenskott på äppelträden, samt beskar buskarna vid väggen....men när jag reste mej från knästående, körde jag in huvve i metallstegen som går upp till taket....ajaj....ingen dålig smäll, det är väldigt vad det blöder när man skadar sej i knoppen. Stegen går inte ner till marken, utan slutar väl nån meter ovanför, och ändarna är rätt vassa....Nå, nu har jag bara en bula mitt i fontanellen och inte ont alls...Det kunde varit värre. Efter den incidenten haver jag varit iväg och lämnat en lagad fiol, samt tittat in på vår enda grekiska taverna, Spitiko, och avnjutit en god pizza Siciliana... ;-) Friskt att dra runt på motesykkel när tempen är runt två-tre grader, men visst går det! Nu är det minus en grad när jag skriver detta....Vi får hoppas att morgondagen blir lite lugnare.... Mikke |
|
|