![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Är det båttaxin som går in till Egiali?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nä, det är en vanlig merca. Jag kallar den för Tholaria Express, på han körde snabbt upp till Tholaria.
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag rekommenderar ett besök i Agios Georgios Valsamitis på vägen mot Kamari/Vroutsi. Ett fantastiskt litet kloster som drivs av en nunna.
Det finns en tråd längre bak i det här forumet. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur tar vi oss enkelt och snabbt ut till Egiali? Eller Katapola.
Vi landar i Aten 9.30 och enligt vad jag ser går färjan först 17.30. Det blir en lång dag i värmen. Finns det ett annat sätt att ta sig ut så man kommer iväg snabbare? |
|
|||
|
|||
![]()
Det ser ut som du kan ha følgende mulighet:
Sat, 09/07/2016 RAFINA (ATHENS) NAXOS SEA JETS PAROS JET 15:45-18:55 Sat, 09/07/2016 NAXOS AMORGOS-AEGIALI BLUE STAR BLUE STAR PATMOS 23:05-01:10 Du kommer frem med samme båten som går 1730 fra Pireus, men er tidligere avgårde og får en fin pause med en bedre middag på Irini´s på Naxos før siste etappe. Rafina er også MYE mer behagelig enn alt mylderet og lommetyvene i Pireus. |
|
||||
|
||||
![]()
När jag var på Amorgos i september bodde ett par vänner på Levrosso. De var jätteförtjusta i sin studio, läget, ägarskapet osv - men vägen över berget var, som Netwolf säger, inte rolig i mörker. De har lite knäproblem osv så de tyckte att det var en både dryg och farlig väg, eftersom den inte är upplyst.
Egialis enda taxiförare verkade dessutom inte vara av det pålitligare slaget, de hade svårt att få tag i honom. En gång när de ringde befann han sig på Naxos ![]() Men själva stället är fint, den lilla viken fantastisk och tavernan har god mat och underbar atmosfär. Vill ni kika på något annat i Egiali, men som ändå ligger lite för sig själv, så kan jag rekommendera Erisimo apartments. Härligt ställe med fantastisk vy och jätterara ägare. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Våga |
|
|||
|
|||
![]()
Tack så jättemycket för alla fina tips!
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi har bestämt oss för att vara wild and crazy och dela upp resan så vi tar de fyra sista nätterna på Naxos. Ska bli jättekul att se Naxos också!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|