![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det låter som en trevlig och omväxlande tripp med 2 nätter på varje ställe. När ni firar nästa bröllopsdag om ett år, stannar ni 2 veckor och besöker byarna mellan Sitia och Ierapetra tror
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
I Mirtos bodde vi flera nätter vid vår billuff i maj 2011, det kan jag verkligen rekommendera
![]() Om du vill ha fler tips finns 2 album från resan på min profil ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svar. Fina bilder Abi. Att besöka byar mellan Sitia och Lerapetra låter mycket frestande.... Börjar längta till nästa semester innan denna ens är i närheten. :-)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta (som även kollade Samos-Ikaria-Fourrni-albumet och fick längtan) |
|
||||
|
||||
![]()
I Mirtos kan jag rekommendera boende Villa Mertiza, härligt boende. Östra Kreta: Kato Zakros, för den som kan njuta av det totala lugnet, kolsvarta kvällar med stjärnona över havet som enda ljuspunkter, soluppgångar som inte finns någon annanstans, getterna i bergen, inga affärer, enbart några tavernor vid stranden, rekommenderas!
|
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer till fullo om Kato Zakros.Mirtos har jag tyvärr inte stannat vid
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt med fler tips. Kato Zakros låter ljuvligt. Tack snälla ni.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Janne. Längtan till Grekland har satt igång. Såg fina bilder från Mochlos i Abis album.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ni måste åka dit och stanna över natten, och så måste ni gå upp tidigt på morgonen och se solen gå upp ur havet. Det är magiskt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta, du var en av dem som såg till att jag och min väninna hamnade i Paleochora hösten 2013. Jag blev så förälskad i byn att jag och Anders återvände sommaren 2014. Vi får väl hålla hårt i ratten i sommar så att vi inte hamnar där igen. Nu är det ju östra Kreta som gäller.
|
![]() |
|
|