![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack alla!
![]() Jag är fortfarande kvar i "upptäckarfasen" (vill lära känna nya öar varje år) därefter kanske det är dags att bli en återvändare. Har samlat på mig några favoriter och kanske Kalymnos blir en av dem... ![]() Simetra ![]() Senast redigerad av simetra den 2016-02-22 klockan 19:04. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig märkt att det skulle finnas sjöborrar på badstränderna
![]() Var skall du bo någonstans ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Myrties och Massouri hänger ihop
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar Palionisos bäst. Kanske främst för att det är så otroligt vackra omgivningar. Sen är jag väldigt förtjust i Rinafjorden, men det är ju ingen strand, men jag gillar ju klippbad.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tänkte närmast på vilken strand är på gångavstånd från Massouri
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
För egen del kommer vi bara besöka platser (byar, stränder, öar) man kan ta buss, båt eller gå till fots till. Kanske hittar vi ngn lokal researrangör som har en ö-rundtur och på så sätt får möjlighet att se lite mer av ön. Annars nöjer vi oss med med båttur till Telendos samt ngn annan ö, några svängar in till Pothia lär det nog också bli
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Maggy, om du skall till Melitsaha så fortsätter du gå förbi vägen som går till Telandosbryggan. Sen tar du till höger i nästa korsning och går förbi kyrkan på höger sida och Nefeli hotell och bar på vänster sida (Där vi brukar bo
![]() ![]() Jag hoppas att det blir Kalymnosresa för mig. Det brukar ju finnas billiga flygbiljetter till Kos vid vissa tider. Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Massouri-stranden var jag på under en eftermiddag bara... Jag tog båten över till Telendos...mysigare tyckte jag ![]() I maj/juni kommer jag att ta speed-båten över till Leros för ett besök...går från den lilla hamnen i Myrties har jag för mig...eller från Telendos ![]() |
![]() |
|
|