Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-22, 18:49
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011
Standard Sv: Vad gör Kalymnos till en speciell ö

Tack alla!

Jag är fortfarande kvar i "upptäckarfasen" (vill lära känna nya öar varje år) därefter kanske det är dags att bli en återvändare. Har samlat på mig några favoriter och kanske Kalymnos blir en av dem...

Simetra

Senast redigerad av simetra den 2016-02-22 klockan 19:04.
Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 18:56
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Tack alla!

Jag är fortfarande kvar i "upptäckarfasen" (vill lära känna nya öar varje år) därefter kanske det det dags att bli en återvändare. Har samlat på mig några favoriter och kanske Kalymnos blir en av dem...

Simetra
...ett tips... ...stranden på Telendos, från hamnen där de små båtarna lägger till, och mot Hotel Porto Potha har lite likt "sandstrand" och är helt ljuvlig...
Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 19:20
simetras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
...ett tips... ...stranden på Telendos, från hamnen där de små båtarna lägger till, och mot Hotel Porto Potha har lite likt "sandstrand" och är helt ljuvlig...
Tack för tips, ska läggas på minnet . Måste tillägga att jag absolut inte är en sandstrandsfantast, föredrar fin till grovkornig klappersten, stenstränder är också helt okej men vill helst slippa sjöborrar och dylikt... så badskor är ett måste för mig vid såna stränder. / Simetra
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 10:28
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har aldrig märkt att det skulle finnas sjöborrar på badstränderna Klart att det kanske kan finnas en och annan någonstans, men har aldrig haft besvär av dom.
Var skall du bo någonstans

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 11:25
simetras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag har aldrig märkt att det skulle finnas sjöborrar på badstränderna Klart att det kanske kan finnas en och annan någonstans, men har aldrig haft besvär av dom.
Var skall du bo någonstans

Riitta
Det låter bra . Vi ska bo i Massouri. Antar att det inte är så jättelånga avstånd mellan Myrties och Massouri? Ingen av oss är rädda för att gå en bit till stranden så om den bästa stranden finns i Myrties får det bli en promenad dit .
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 11:37
Riittas avatar

Myrties och Massouri hänger ihop Vi brukar bo i Myrties! Massouristranden har jag aldrig varit på. Den är lite större och med lite mer folk på än Myrtiesstranden. Men som sagt tycker jag att Melitsaha är bäst. Då får man gå ca 10 minuter länge

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 18:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Jag gillar Palionisos bäst. Kanske främst för att det är så otroligt vackra omgivningar. Sen är jag väldigt förtjust i Rinafjorden, men det är ju ingen strand, men jag gillar ju klippbad.
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 19:14
Maggys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag gillar Palionisos bäst. Kanske främst för att det är så otroligt vackra omgivningar. Sen är jag väldigt förtjust i Rinafjorden, men det är ju ingen strand, men jag gillar ju klippbad.
Oj vad vackert Janne... ...förstår ju att jag har så jättemycket mer att utforska på Kalymnos... å andra sidan har jag ju bara varit där en vecka hittills ...Telendos ej att förglömma under denna ynka vecka förra hösten... ...tre veckor sammanlagt blir det i alla fall denna sommar...
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 19:58
Riittas avatar

Jag tänkte närmast på vilken strand är på gångavstånd från Massouri

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 20:41
simetras avatar

För egen del kommer vi bara besöka platser (byar, stränder, öar) man kan ta buss, båt eller gå till fots till. Kanske hittar vi ngn lokal researrangör som har en ö-rundtur och på så sätt får möjlighet att se lite mer av ön. Annars nöjer vi oss med med båttur till Telendos samt ngn annan ö, några svängar in till Pothia lär det nog också bli / Simetra
Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 09:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Jag tänkte närmast på vilken strand är på gångavstånd från Massouri
Aha.

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Annars nöjer vi oss med med båttur till Telendos samt ngn annan ö, några svängar in till Pothia lär det nog också bli
Det räcker gott och väl. Telendos är så mysigt på kvällen, och det är Pothia också, fast på ett annat sätt. Känner en viss avundsjuka, för Kalymnos är så... tja fantastiskt, och dit kommer jag tyvärr inte i år.
Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 09:59
Riittas avatar

Maggy, om du skall till Melitsaha så fortsätter du gå förbi vägen som går till Telandosbryggan. Sen tar du till höger i nästa korsning och går förbi kyrkan på höger sida och Nefeli hotell och bar på vänster sida (Där vi brukar bo ) Efter ca 50 meter svänger vägen i en kurva till vänster. Du bara fortsätter den vägen (lite backar upp och ner) ca 200 - 250 meter så är du framme

Jag hoppas att det blir Kalymnosresa för mig. Det brukar ju finnas billiga flygbiljetter till Kos vid vissa tider.

Riitta
Svara med citat
Gammal 2016-02-27, 12:53
Maggys avatar

Citat:
Maggy, om du skall till Melitsaha så fortsätter du gå förbi vägen som går till Telandosbryggan. Sen tar du till höger i nästa korsning och går förbi kyrkan på höger sida och Nefeli hotell och bar på vänster sida (Där vi brukar bo ) Efter ca 50 meter svänger vägen i en kurva till vänster. Du bara fortsätter den vägen (lite backar upp och ner) ca 200 - 250 meter så är du framme

Jag hoppas att det blir Kalymnosresa för mig. Det brukar ju finnas billiga flygbiljetter till Kos vid vissa tider.

Riitta
Tack, Riitta!! Jag var inte alls så långt "nere" i höstas Då kan jag ju också passa på att ta något gott att dricka på Nefeli

Maggy
Svara med citat
Gammal 2016-02-23, 20:42
Maggys avatar

Citat:
Myrties och Massouri hänger ihop Vi brukar bo i Myrties! Massouristranden har jag aldrig varit på. Den är lite större och med lite mer folk på än Myrtiesstranden. Men som sagt tycker jag att Melitsaha är bäst. Då får man gå ca 10 minuter länge

Riitta
...har hört talas om den fina stranden Riitta ...fortsätter jag då förbi den vägen som går ner till den lilla hamnen i Myrties där båtarna går över till Telendos..?

Massouri-stranden var jag på under en eftermiddag bara... Jag tog båten över till Telendos...mysigare tyckte jag

I maj/juni kommer jag att ta speed-båten över till Leros för ett besök...går från den lilla hamnen i Myrties har jag för mig...eller från Telendos
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21.