![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Om det är otäcka passager med branta djup kan jag ej svara på. Har aldrig vandrat där, men varit flera gånger i Sfakia, Loutro och Anopolis
Men om du är i området den 23 oktober äger Sfakia Vertical Run rum för tredje gången. Det är en löpartävling från Loutro till Anopolis. Sträckan är 4,5 kilometer lång och med en höjdskillnad på 690 meter. Jag har tittat på en video från förra årets tävling och där springer man alltså sträckan. Då kan jag inte tänka mig att det ska vara otäcka passager där. Denna information kan man få på ett bra forum: sfakia-crete-forum.com, som drivs av en holländare, Erno. Mycket aktuell information om Kreta får man på "general sfakia forum". Han har också andra trådar "Walks and hiks in Sfakia" samt olika videos och bildgalleri från medlemmar och av han själv. Som sagt, en bra informationsskälla. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Birgitta! Jag har också varit mycket i området men aldrig gått mellan Loutro och Sfakia, bara tagit båten. Har tidigare alltid tänkt att om det blir storm så man blåser inne på Loutro och riskerar att missa flyget hem - så kan man ju gå till Sfakia.....så tänker jag inte längre
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi har faktiskt blivit inblåsta i Loutro, men hade inte bråttom, så vi stannade någon dag. Även vandringsmänniskorna tog det med ro och la om sin dagsrutt för att bo kvar. De som hade ett flyg att komma till samma dag hade ej heller något bekymmer. Dom mindre båtarna på Loutro kunde köra längs kusten till Sfakia med dom. Men det kostade nog,,,,, Birgitta. |
![]() |
|
|