Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2016-01-19, 09:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Massa frågor angående Santorini/Aten, Amorgos, Folegandros, Signos :)

Citat:
Ursprungligen postat av Alex9191 Visa inlägg
MEN om du bara fick åka till två öar i Kykladerna, vilka skulle det bli? Om det gäller ett par som tycker om lugn och ro, läsa böcker på tavernor, ställen med få svenska turister, det genuina Grekland.. Och gärna någorlunda fina stränder, inte alltför dyrt och helst där det går att upptäcka så mycket fint som möjligt med buss och till fots (att promenera i två timmar är alltså helt okej.
Om ni vill åka till öar med få svenskar, eller andra utländska turister, passar Kea, Kimilos, Kithnos och Sikinos bra. Men om jag skulle välja öar med lugn och ro där jag kan läsa böcker på tavernor, gå några timmar och upptäcka natur och stränder, så skulle jag valt att åka till Amorgos, Folegandros och Sifnos. Kanske för att det är mina tre favoritöar i Kykladerna. När vi har åkt till Kykladerna bara för att få uppleva lugn och ro, och bara vara, så har vi åkt till Sifnos och Amorgos. Efter en stressig vår ett år åkte vi två veckor till Faros på Sifnos, och det var rena medicinen.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:06.