![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - LYCKOSTENE må bo i UMEÅ ![]() Men f j e r n studere gresk kunne k a n s k j e jeg også gjøre, - eller MÅ man bo i Sverige? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack ska titta närmare på projektet. Min egen grekiska är inte mycket att damma av den är tyvärr ganska usel men dotterns är dessto bättre. Nu känner de flesta nyanlända greker henne antagligen redan. Ska göra henne uppmärksam på projektet ändå.
Grekisk fest med knytkalas har Arne och Birgitta bjudit in till flera år i rad och där har vi trivts och utöver gästernas bidrag till matbordet har vi ätit många tradtionella rätter som Birgitta lagat till. Allt väldigt gott och mycket trevligt. Nu håller jag och sonen på att planerar för en fest och förhoppningsvis blir det klart med lokalen idag och det blir i form av knykalas där gästerna får meddela vilken rätt de önskar ta med så fixar vi resten. Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Visst är Umeå en fantastisk stad. Man kan göra precis det som man har lust att göra. Men man behöver INTE bo i Umeå för att anmäla sig till kursen. ![]() Dimitris ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur fungerar det med en distanskurs?
hur och vad gör man? hittade inget i länken tyvärr Martinifk |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Man får uppgifter av läraren som man ska göra och lämna in. Om du är intresserad är jag rädd att det faller på att du antagligen inte har högskolebehörighet ännu. Det finns nog inte heller några studieförbund som ger kurser för ungdomar i din ålder, eftersom de inte får statsbidrag till det. Däremot finns det flera bra självstudiekurser på nätet och cd, bland annat den som Zanét och Zissis har gjort och som man har kunnat köpa här på Kalimera. De kan svara på om det finns kvar skivor att köpa. Andra kan säkert ge dig länkar till kurser på nätet, Karinafp till exempel brukar ha koll på sånt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Förresten är det ett bra och effektivt sätt med språkkurser på CD någon som har erfarenhet av detta? Martinifk 127 dagar kvar ![]() |
![]() |
|
|