![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - eller kanskje et enda bedre eksempel på hvordan en by framstår i sesongen, og utenfor ![]() V i liker Paleochora veldig godt, at vi reiser dit for å bo en hel måned, det blir tredje gang i år, sier vel sitt ![]() - og den måneden er November, da er det veldig få turister, mye er stengt, men fortsatt er det mer enn nok av gode helårsåpne tavernaer/tilbud ![]() Paleochora har snaut 2000 (1800?) innbyggere som "bruker" byen sin, de sitter på kafeer og tavernaer, P er en "levende" by også i november, og jeg tror hele året ![]() I høysesong har vi aldri vært i P, utenom november har vi vært der i april og noen dager inn i mai, og vi har ingen planer om å reise dit annet enn i lavsesong heller ![]() Så var det oss og Sougia, vi hadde ikke vært der noen gang, men lest mye bra om byen, så da vi leide bil noen dager i November 2013 reiste vi dit... Og d e t ble virkelig en nedtur for oss, d a ble vi besvikne ![]() Sougia var helt "dødt", vi så jo "kapasiteten", de veldig mange kafeer, tavernaer og turist tilbud langs stranda, men alt var stengt, bortsett i fra e n taverna litt oppe i byen, og der fikk vi (heldigvis) veldig god mat ![]() De leide ut rom og, det bodde en tysk dame der, hun var Sougias eneste turist, sa hun. - vi fikk endel info og på den tavernaen! Det var fint for ellers s å vi ikke et menneske , dvs vi så en gammel dame som satt på balkongen sin.... Bankomat var ikke det eneste som manglet, det kan man greie seg uten om man vet om det på forhånd, men supermarkedet var heller ikke åpent, det er verre... Til Sougia kom det en "brødbil" to ggr i uken...that's it ![]() Om man har bil, så er det enda ganske langt til neste by/supermarked. Jeg spurte hvor de brukte å reise for å handle, det var til Kandanos.... litt for langt vil jeg si! Vi priste oss lykkelige for at vi ikke hadde kommet på tanken å leie rom i Sougia for måneden....!!!!!!!!!!!!!!! D e t var vårt møte med Sougia ![]() Senast redigerad av kari den 2015-09-27 klockan 11:19. |
|
|