![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne! Tack för trevliga rapporter och otroligt vackra bilder. Både mat och natur verkar mycket frestande. Ha en fin fortsättning på resan!
Lissi! Kul att vi är två här på Kalimera som har fått väder uppkallat efter oss! ![]() Masse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Janne: "När jag installerat mig gick jag en runda i den mycket vackra byn. Jag är – kort sagt – djupt imponerad. Pylos: fantastiskt! Koroni: fantastiskt! Kardamili: fantastiskt!"
Detta roar mig verkligen, för jag visste att det går med dig just så här. Jag har ju besökt alla dessa ställen och VET ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Onej, den fortsätter, och jag tror inte den finns ett slut. ![]() Citat:
Citat:
![]() Den kostade 51 € och då körde han med taxameter. Jag skulle aldrig valt att övernatt i Kalamata. Ta en taxi. Värt varenda euros. |
|
||||
|
||||
![]()
Ursprungligen postat av C@nny
Kom ni till avslut med diskussionen ???? Onej, den fortsätter, och jag tror inte den finns ett slut. ![]() Risken finns ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kalamata är ju en storstad men det finns mycket sevärt även här ,fina kyrkor,gamla järnvägs området.Inne i gamla staden är det hur mysigt som helst.Och här finns massor av tavernor med så gooood hemlagad mat.
Marknaden i och för sig är högljutt och kan upplevas lite stressigt men den är bara 3ggr i veckan.Jag grips av lite stress här. Och lite shopping i nyare stadsdelen är aldrig fel. Sea front med fiskehamnen med alla små fiskebåtar tidigt på morgon är jättemysigt! När jag får lite tråkigt här i lilla byn brukar jag ta mig en Kalamata dag! Verga,strax utanför Kalamata är jättefint med trevliga tavernor. Tidig morgon i Verga! [IMG] ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Wow...vilken fin bild.. JA där finns säkert massor att upptäcka!..
![]() GRATTIS 🎉 på födelsedagen Annelie!!! (såg just att du fyllde år på startsidan av forumet).. ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-09-22 klockan 11:18. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt! Det är SÅ mäktigt vackert! Alla fina stränder vi såg på vår rundresa våren 2007 var så imponerande och redan då tänkte jag att det var konstigt att inte badturister åker hit istället för alla turisttäta stränder i t ex Kykladerna.
Jag inser nu att Peloponessos ska bli ett återkommande resmål framöver.....Men då men minst tre veckor åt gången.... ![]() Jag njuter varje dag över intresset för denna del av Grekland där jag satte min fot första gången år 2000. ....och snart är jag där för sjätte gången....och så har jag precis som Janne kommit norrifrån en gång från Parga och åkte längs norra kusten via Korint till Aten...fast det gills ju inte.... ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |