![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag är också pensionär.
Jag har en väntan som jag nu givit upp, men samtidigt FRUKTANSVÄRT frustrerad över. I början av april beslöt vi oss för att sätta nya stenplattor utanför vår entre samt dito utanför postlådan, där det fanns en erbarmlig gräsmatta. Anlitade ett företag med hantverkare som var och tittade. Fick en offert, som vi godkände. Sen hände ingenting,,,,, I juni anlitade vi ett annat företag, som var landsomfattande. Kom och tittade och skulle komma med en offert inom 4 dar samt samt fixa stenläggningen under augusti. Ingen offert, inget telefonsamtal, INGET har hänt! Normalt är jag en lugn person, men ibland kokar det inom mig. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Då Birgitta är det värre i Umeå än det var på Kreta! Det har blivit fart på företagen nu! De vill ha jobben.
Tack Monika för dina förnuftiga tankar! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - kan årsaken være at det finns godt om store oppdrag i Umeå? - at de derfor ikke prioriterer deres bestilling som jeg oppfatter som en mindre jobb? Vi opplevde det samme med elektrikere, det var kun en fhv liten jobb,...ingen kom slik det ble lovet, vi kontaktet et nytt firma, det samme skjedde... På tredje forsøk lykkedes vi, det var et mindre firma, mannen kom i løpet av 30 minutter ![]() Lykke til ![]() PS. jeg hadde ikke lest Evas innlegg før jeg svarte Senast redigerad av kari den 2015-09-12 klockan 17:10. Anledning: Info om innlegg jeg ikke hadde lest... |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är väntan på sonen snart över- Diagoras är, något försenad, halvvägs mellan Astypalea och Kalymnos, enligt Live Ships Map. Dags att dra ner till hamnen snart. Där är alltid liv och rörelse när de stora båtarna kommer.
|
|
|||
|
|||
![]()
Alltid lika roligt och tankeväckande att läsa det du skriver.
/Lena |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Monica. För några månader sedan gick jag och min man i pension. Så nu gör vi vad vi vill, och när vi vill. Därför tillbringar vi nu för första gången, fyra veckor i Grekland - förutom två veckor i våras.
Att själv bestämma över sin tid är härligt. Att när som helst kunna sätta sig ner och filosofera eller reflektera. Några små reflektioner har gjorts Efter jag kommit till Grekland; I Sverige använder vi rattmuff vintertid, i Grekland använder de rattmuff sommartid. Och varför är det så svårt att få upp EN av de vita segelliknande servetterna - de som sitter bakom olje/vinägerflaskorna. Har aldrig lyckats att bara få upp en. Igår hjälpte en vindpust till då jag föriktigt försökte nypa tag i en, och vips! fylldes bordet av små vita segel ... Så visst har vi det bra Monica. Och får vi bara vara någorlunda friska och om plånboken tillåter, ![]() Sjöborren ... Senast redigerad av sjöborren den 2015-09-13 klockan 09:18. |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
![]() |
|
|