![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur barnvänligt är Kardamili? Finns det någon sandstrand i/nära byn? Lekpark? Hur är genomfartstrafiken? Det ser lite "trångt" ut på gatan...
|
|
|||
|
|||
![]()
Är det viktigt för er att bo nära en långgrund sandstrand utan höga vågor pga av barnen så skulle jag rekommendera er att bo i Stoupa som ligger runt en cirkus 8 km bilvägen från Kardamilli. Tyckte verkligen inte det kändes så långt dock. (Mycket folk i Stoupa i högsäsong men stranden är fin och ligger skyddat i en lugn vik.) Och göra utflykter till Kardamilli. Just i själva Kardamilli finns inga sandstränder. I annat fall kan ni göra tvärtom, bo i Kardamilli men göra utflykter till exempelvis Stoupa eller andra stränder runt Kardamilli, så klart.
Trafik; Ingen trafik att tala om alls i byns centrum nere vid vattnet, den största delen av byn består av väldigt sparsamt trafikerade smågator. Huvudgatan (den du förmodligen menar ser trång ut?) och vägen som går förbi Gialos taverna mot Ritsa Beach längsmed utkanten av byn är däremot ganska så trafikerad (åtminstone i högsäsong). Lekplats har jag för mig att jag såg en liten en i närheten av torget men är inte säker. Kanske finns det en större och bättre någon annanstans i byn. Tänkte inte på det. Personligen så hade nog jag valt att bo i Stoupa med barn. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har ingen aning ifall du varit i Koroni annars tror jag det är en ypperligt lämplig plats med barn (om de inte är så små så man måste använda barnvagn), särskilt om kvällen då själva hamngatan stängs av för trafik efter 18.00 (tror jag det var).
Koroni har också mängder med fina utflyktsmål och det ligger inte heller alltför långt från Kardamilli för en dagsutflykt eller tre =) (Någonstans inom mig pinglar en klocka att jag läst att du redan varit där- eller?) Senast redigerad av Thira den 2015-09-08 klockan 10:36. Anledning: Barnvagn |
|
||||
|
||||
![]()
Var i Kardamyli i helgen
![]() Kardamyli är vackert! Men varför jag/vi trivs bättre på Koroni sidan är nog att vi härifrån har så nära till många ställen,som Pylos,Methoni,Finikounda,Kalamata,Olympia,Zakynthos,Kefalonia,Korinth ......och mycket mer. Personligen skulle jag nog få lite "långtråkigt" i Kardamyli.Men oerhört vackert är det,vi var på Foneas stranden,underbar med sina vita stenar. Men för barnfamiljer är Stoupa och Koroni bättre alternativ. Kan försöka lägga upp bildtråd om Koroni.Annars hittar ni massor av bilder på min fb sida om Messinia. Communitykoronimessini Senast redigerad av anneli56 den 2015-09-08 klockan 10:55. |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen sandstrand nära byn. Jag pratade med två från Sverige som reste med små barn, och de gillade förstås Kardmili, men sa att det inte var något för barn, just för att det saknas barnvänliga stränder. De åkte till Stoupa några gånger, där finns det flera fina, och barnvänliga, stränder.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kalamitsi er vel den beste i Kardamili, den er smal men på den bortre delen (retning Stoupa) er det fin sandbund ![]() - eller i alle fall var det det sist vi var der ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|