Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-04-17, 20:45
Alexandra Alexandra är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: FRÅGOR OM Ö-LUFFNING

Hej Brigitta! Tack för svaret, jag vet brukar också tvätta med plastpåsar men det är lite krångligt tycker jag så därför verkar den där proppgrejen som nån norsk rekomenderade bra och enkel...Om den inte är för dyr förstås

Bra att veta det där med boendet, som tur är har vi tänkt att stanna åtminstone 2 nätter på varje hotell, fler på vissa.

Vi landar på Santorini 20 aug och därifrån tänkte vi åka till Paros och även kanske ta några dar på Antiparos. Sedan bär det nog av till Mykonos, och jag hörde att det därifrån gick båt till Koufonissi. Annars tar vi Naxos före och Koufonissi efteråt. De sista dagarna blir nog på Santorini så att man inte missar flyget hem.

Jag har tidigare varit på Naxos i 2 veckor, och då hyrde vi bil i några dagar och åkte runt. Nu är det mer stränderna just där jag är intresserad av.

Enligt planerna så hade vi tänkt att ha ganska gott om tid på varje ö så att man kan bada och sola en hel del, men även göra utflykter och upptäcka öarna.
Om du har varit på någon av öarna eller så får du gärna ge tips på saker att göra på dessa öar? Och självklart är det ett bra ö-val?
Har inga speciella krav, utan tycker om det som de flesta andra gör om ni förstår vad jag menar...Titta lite på sevärdigheter och besöka fina stränder och bad.
Utelivet är kanske inte det som vi prioriterar högst upp på resan, då vi brukar göra en ren nöjesresa med vänner där boende och allt redan är betalt. Annars blir det lätt att man festar upp alldeles för mycket pengar

/ Alexandra
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.