![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, definitivt.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får jag rekommendera Bertil Kumliens Arkipelagos?
|
|
|||
|
|||
![]()
Någon här som har läst boken som de utnämner till Book of the Season:
"Eve of Deconstruction" av John Manuel eller någon av John Manuels andra böcker? |
|
|||
|
|||
![]()
Det får du absolut!
![]() Bertil Kumlien har också författat och, framförallt, illustrerat ytterligare några böcker om Grekland: "Egnatia", "Grekernas Makedonien" och "Peloponnesos". Alla är trevliga och lättlästa verk som enkelt kan beskrivas som att de förankrar naturen i historien. Böckerna är i något större format och därför inte något man släpar med sig på resan. Men, nu är jag nog en liten aning OT; det här är varken engelskspråkigt eller skönlitteratur. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tomas |
|
||||
|
||||
![]()
Detta var verkligen ett trevligt tips, Karin!
![]() http://greekislandmysteries.webs.com/ Deckare läser jag ganska sällan, men deckare i grekisk miljö tror jag nog skulle smaka. ![]() Någon som har läst hans böcker? / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Japp, de där två har jag läst. Mycket blodiga. Mycket ångest och plågor. Väldigt krystade mord, detaljerat beskrivna. Klarar nog inte av att läsa någon mer av honom.
Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ojdå, det lät ju ruskigt. Tror nog att jag ändå gärna skall ta och läsa åtminstone en av hans böcker. Fastän inte riktigt än för min olästa bokhög bara växer.
Tack för kommentaren Karin! / Anne ![]() |
![]() |
|
|