Citat:
Ursprungligen postat av LovisaL
Hejsan!
Nu kommer väl den fånigaste frågan någonsin på detta forum....
Finns det gatlyktor, ljus på vägarna. Jag tänkte vågar man köra till tex Sami och stanna där för mat på kvällen och köra hem när det blivit mörkt?
Hur är vägnätet överlag? Tidsmässigt: hur lång tid beräknas mellan Lassi och Sami? Lassi och Fiscarado?
/LoviaL
|
Efter vägarna utanför byar och orter finns inga gatlyktor. Men det är oftast lite trafik på ön både på dagar och kvällar. Från Lassi till Sami är det 2,8 mil och det tar ca. 40 min att köra. Lassi till Fiskardo är det 5,6 mil och det tar ca. 1 tim och 20 min. Vägarna är numera mycket bra att köra på så det är bara att gas på.
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Har inte varit på Kef men: jag tycker att mörkerkörning på Grekland nästan är lättare än körning i dagsljus. Har mötande trafik ljuset på, vilket den har om de inte är kompletta idioter, ser du den på väldigt långt håll.
Håll bara ut ordentligt från vägrenen ifall det kommer nån tomte gående eller på mörklagd moppe där.
|
Det är inte så ovanligt att Greker kör på kvällar och nätter med bara parkering eller utan lyse på slaget, så här får man vara på sin vakt.
PANAKAKIS

Har kört drykt 2000 mil på Kefalonia