![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() (Tyvärr lyckas jag inte vända bilden rätt hur mycket jag än försöker. Här på Kalimera lägger den sig på sidan.) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, då stämde det, förutom att söndagar bara har kvällsöppet. Bra att du hade skylten!
Det är ett så fint ställe ... |
|
|||
|
|||
![]()
Inkfish: Vilken fin bild du tagit på Irini
![]() Det som fascinerar mig, förutom att hon är en fantastisk människa och att klostret är vackert, det är energin som finns inne i klostret. Den är påtagligt stark. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var något där, helt klart. Jag kände nog också av det, både utanför och inuti. Det var en kylig dag med mörka moln som jag var där, jag var enda besökaren och vi hade ett samtal som jag tog till mig. Det var ett minnesvärt besök.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack Mollybus och Inkfish, för info om klostret jag missade när jag var på Amorgos. Ska verkligen leta mig dit nästa gång.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är enkelt! Om man inte vandrar så kör man dit, det ligger vid vägen när man åker söderut mot Vroutsi/Arkesini. Inte långt från Katapola och Chora.
|
|
|||
|
|||
![]()
Så här ser klostret ut från stora vägen och byn nere vid havet är Katapola (Ja det är nog egentligen Rachidi och Xilokeratidi som man ser mest av.)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det ligger så fint där. Både nära och långt borta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Dit måste jag vandra nästa gång jag är på Amo..
![]() |
![]() |
|
|