![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hur kändes det och ha jordbävning hemma? Läste just att epicentrum var i din by
![]() Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
Skevos var i sitt arbetsrm och stod och letade efter något i garderoben. Han blev alldeles yr. Jag hörde muller men märkte inget annat. Två gånger med några minuters mellanrum,
Riitta, vilken websida har du för jordbävningar? Jag har seismoi.live, men den är lite rörig. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar titta på eartquakenet.gr Men det var någon annan som hade lagt en annan länk på fb. Där såg man att det var i Vlyhadia. Bra att det inte kändes värre
![]() ![]() Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
Dere går jammen i gjennom strevsomme tider. Har sett bilder av de eldre som må køe seg for å sine penger. Trist. Sånn er det ikke her. Køer med asylsøkere/flyktninger ser vi heller ikke. Den gruppen - om de klarer å komme seg så langt nord - 'sluses' raskt inn i mottakene. I første hånd. Hvis de ikke blir returnert. Som det så 'pent' heter. - Ikke spesielt velkomne av norske politikere. Til tross for at de utgjør en s v æ r t liten gruppe, sammenlignet med de som strander i Hellas. Forferdelig livssituasjon.
|
|
||||
|
||||
![]()
Monica, "var snälla om varandra" tyckte jag om.
Om flyktingar, tiggare, hemlösa och om våra anhöriga och många fler. Det ska man ofta tänka på. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica ![]() |
![]() |
|
|