![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vågar inte själv spekulera i detta...läste bland annat att Grekland nog inte kom till att bli besvikna...jag blev lite glad där :-D
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sen det faktum att du kallar de som tror att en grexit skulle vara lösningen, för kommunister är så dumt så det får stå helt och hållet för dig. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hans ord, "We want a final exit from THE CRISIS", tolkar jag som att han menar en slutlig lösning på krisen. Det låter i mina öron som en oerhört hög ambition på kort sikt. Men att han syftar på att leda det mot en GREXIT har jag svårt att se. Även han torde inse att en akut grexit är oerhört mycket mera plågor för det grekiska folket, och definitivt inte någon "final exit from the crisis". Oavsett om man tror att euron är något bra eller dåligt för berörda länder så är det nog väldigt få, och inte heller jag och inte heller Tsipras, som tror att en akut-grexit är något bra. Masse |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Du kan säkert ha rätt där. Äsch jag har inte en aning fick bara en väldigt konstig känsla av alltihop sammantaget. Och du har rätt i att man inte ska spekulera så mycket. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Senast redigerad av Thira den 2015-07-08 klockan 00:16. |
|
|||
|
|||
![]()
Och jag är helt enig med dig en akut grexit skulle absolut inte vara bra. I sådana fall då etn mer långsamt anpassat utfasning. Mjukt och fint (ja så gott det går då vill säga).
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag vågar inte själv spekulera i detta...läste bland annat att Grekland nog inte kom till att bli besvikna...jag blev lite glad där :-D
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en magkänsla att Tsipraz hela tiden velat driva det hela till Grexsit. Det känns som han haft en dold agenda hela tiden.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och sen också, även om allt blir löst på Söndag så kommer det väl bara bli som tidigare; om 5 månader eller så så läser vi i tidningarna igen att pengarna och räddningspaketen är slut och så börjar cirkusen om, med skillnaden att grekland har ännu större skulder och resten av europa har pumpat när ännu mera euro av deras skattebetalares pengar i det svarta hålet. Spännande blir det iaf, om 70 dagar ska vi ner till Grekland, och just nu tror jag det kommer vara Drachmer (eller något liknande) som kommer vara den officiella valutan när vi kommer ner |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu börjar man verkligen undra om det inte är så.
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tycker denna uppmaning att resa till Grekland och varför man ska göra det just nu är så bra så den egentligen förtjänar mer uppmärksamhet än inklämd i denna tråd. Men eftersom den direkt och indirekt har med krisen att göra så placerar jag den här och hoppas det blir i rätt så
![]() Kopiera länken och lägg den på era sidor i olika sociala nätverk (om ni inte redan gjort det direkt från The Guardian eller Greece in Heart & Mind). Nu får vi hjälpa till här så gott vi kan. http://www.theguardian.com/world/201...heap-beautiful Senast redigerad av Thira den 2015-07-08 klockan 12:53. |
|
|||
|
|||
![]()
Lyssnar lite på debatten i eu parlamentet och det är flera ledamöter som undrar samma sak, om det inte är så att Tspiras vill få till en grexit utan att få skulden för det ... men på söndag vet vi om man får tro det hela
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lite kul! Ni vill alla hjälpa grekerna på olika sätt. Vi som bor här, greker och utlänningar, engagerar oss i flyktingarnas situation...kläder och mat och blöjor och leksaker...senast i morse kom det 300 till Kalymnos...på Lesvos räknas de i tusental.
|
![]() |
|
|