![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Thira, det ÄR svårt att diskutera i trådar på Kalimera numer, för det finns alltid så många andra som har " bättre och kunnigare " svar....Den tiden som man kunde lägga fram åsikter eller funderingar över det grekiska livet utan att genast bli lite "knäppt på näsan" av de som kan bättre är förbi. Just i denna diskussionen tröstar jag mig med att INGEN varken här eller inom EU har det rätta svaren
![]() Det jag vill säga är att Du inte får ta åt Dig....Jag finner stort nöje i Dina inlägg och tycker att Du är nyanserad och klok.... Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det många om och men här men: en BBC-journalist skriver på twitter att uttagsgränsen på 60€ kommer att gälla till fredag OM ECB ligger kvar på nuvarande stödnivå till bankerna.
http://www.thetoc.gr/eng/news/articl...d-until-friday |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() http://www.dn.se/nyheter/forre-skatt...-skatteverket/ |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Den där rapporten som mitt inlägg handlade om blev uppmärksammad för att den använde ett nytt sätt att identifiera undandragande av skatt. Forskarna jämförde deklarerad inkomst med hur mycket personerna betalade på sina skulder. Och då visade det sig att snittet låg på hela 82 procent av inkomsten. Vissa grupper av företagare, som läkare och advokater, använde mer än 100 procent av sin inkomst till att betala på sina skulder. Vilket alltså sannolikt betyder att de inte deklarerar hela sin inkomst. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Håller med!! ...forumet har förändrats i karaktär på senare tid, tycker jag...Ingen ska behöva känna sig illa till mods och behöva gå i försvar vid ett inlägg...Respekt, helt enkelt!! |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Og en kommentar fra Nia Vardalos, som også får ![]() As a Greek (and a very proud Greek), I've encountered comments such as, "they should have paid their taxes." The ignorance of this comment is profoundly upsetting and selectively obtuse. I would have hoped society wouldn't simply swallow the jaded media's typical dissemination of false information. Greece is a beautiful nation of hard-working, loving people who would invite you into their home and even give you their bed. Please don't judge a country's people based on the actions of a government. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sätter ord på precis varför jag tjatar om "inte alla" osv gång på gång. |