![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej, vår familj tog beslutet att ta en natt i Piraeus för att sen ta morgonfärjan till Naxos. Vårt plan landar 15.15(om det är i tid...) Jag ställde också frågan här på forumet om vi skulle hinna till 17.30 och några trodde vi skulle hinna, men att det skulle bli väldigt tajt. Skönare då att ta det lugnt ner till Piraeus, äta en god middag och sen få en (förhoppningsvis) lugn och solig förmiddag på havet.
Max W |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Max, det kanske får bli en övernattning i Pireus! Förbokade ni boendet där eller bokade ni "på plats"?
|
|
||||
|
||||
![]()
Senast jag passerade Pireaus bodde jag här, http://www.hotelphidias.gr, fräscht och fint. Gratis transfer från flygplatsen och till/från hamnen. (Ska man till flyget kör de till busshållplatsen). Men gör upp om transfer i båda riktningarna redan vid bokningen, de vill veta i god tid. Åtminstone ville de det för mig som kom med båt mitt i natten. Har för mig att andra här fick problem när de inte bokat transfern i tid.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen, vi har bokat Hotel Piraeus Dream via Booking.com. Helt OK pris för oss tre och kort promenad till kajen där Naxosfärjan går.
Max W ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Stort tack för era boendetips! Ska in och kika lite direkt. Ha en skön sommar 😊!
|
![]() |
|
|