![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men kolla ändå in Patras studios i Pythagorio. Jag har inte bott där självm men verkar lite småtrevligt. Länk. http://www.kayak.se/Pythagorio-hotel...ra.2109382.ksp Grattis till det vågade initiativet att besöka Ikaria! Klart bra läge på boendet i Armenistis. Vi ses! |
|
|||
|
|||
![]()
Hade en kollega jag tipsade om antonios studios som också skulle till Ikaria några dagar senare och de bara gick dit direkt från transferbussen och fick rum. Ingen garanti så klart. Men Filio är född på ön, har sin mamma där och känner alla. Hon kan säkert ge tips! Numret borde stå på fritidsresors sida. Men ring inte eftermiddag. Hon sover middag då
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Dock kanske de bara har något rum med en uteplats för fyra, men de gånger jag haft tvårumslägenhet där har det funnits två balkonger precis intill varandra. Och så finns det härliga poolområdet på taket
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har sett Patras på Booking och det ser trevligt ut, som du säger. Men enligt sistnämnda bokningssite finns inga lediga rum... Jo, jag har förstått att du är mäkta förtjust i Ikaria ![]() ![]() Sven |
|
||||
|
||||
![]()
Det stämmer med all sannolikhet inte. De har inte tillgång till alla rum. Mejla och fråga.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rak kommunikation är bättre än ombudsmän. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag rekommenderar alltid att man ringer!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Får ringa istället. En lustifikation i sammanhanget; vi har tittat på Patras också i Fourni, ser fantastiskt mysigt ut ![]() Har också mailat Hera i Pythagorion, någon som har erfarenhet/tankar kring det boendet? |
|
||||
|
||||
![]()
Patras apartments alltså på Fourni, inte rooms? Det är super. Jag har bott där två gånger.
Alla lägenheter är olika och ligger i olika nivåer. Första gången hade jag en tvårumslägenhet med liten uteplats där nån tjomme planterat en sån där ananasliknande palm mitt i havsutsikten. Andra gången hade jag en liten gullig studio med överdimensionerat badrum med egen jätteträdgård med underbar havsutsikt. Hur fint som helst. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ok, nu ser jag att det finns både Rooms och Apartments hos samma ägare. Ska vi då specificera att det är Apartments vi vill bo på för att läget/byggnaderna/skicket som sådant, är bättre än Rooms? Om vi bortser från att det låter som det ena är ett hotell och det andra studios/lägenheter.. ![]() /Z |
|
||||
|
||||
![]()
Rooms är deras hotell nere vid hamnen, apartments är några olika hus uppe på kullen. Så väljer ni "Patras apartments" kan det inte bli fel.
Jag kikade nu, det verkar som om de bara har Apartments på booking men att de inte är solklara med skillnaden på sin egen web, annat än under location. Jag skulle vara tydlig med att specificera, bara för säkerhets skull, med att jag menade Apartments, not Patras rooms. Man vet aldrig ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kikade igen - de har även Patras rooms på booking. Sök på båda så ser du tydligt skillnaden. Jag skulle välja Apartments alla dagar.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Patras Apartments har nog lite "lyxigare" boende, men vi valde bort alla trappsteg av naturliga skäl,,,,, Anledningen till att vi inte bodde hos Toula studios, där vi har trivts sedan år 2001 var att wi-fin hittills har varit urusel. Hoppas den blir bättre nästa år. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Jadå, jag vet varför ni valde rooms och förstår att ni trivdes bra där. Det är jättebra att de har alternativ som passar alla
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bodde där 2011 och var väldigt nöjda! Bra läge och trevlig värd. Osäker på storleken på lägenheterna, men mysig liten "innergård" där vi ofta åt. Väldigt nära taverna Esperides som var fantastisk!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ha det! |
![]() |
|
|