Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-05-23, 00:45
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mot Karpathos i april.......

Hej hopp!!
Tillbaka i Sverige drygt en vecka. Hemresan gick bra, jag fick faktiskt med mej 4.5 liter raki, till min förvåning....
För den som eventuellt är intresserad av god, kretensisk dylik,så finns det när man rundar kyrkan mitt i stan, på väg mot söder....
Först brant backe, sen planar det ut, och vidgas, strax innan det smalnar, till vänster, finnes en grönsakshandlare, därstädes kan denna goda dryck inhandlas, men medtag flaska, ok??
P.g.a trasslet med färjor, så tog jag det säkra och flög över till Rhodos på fredan . Det gick galant, även om det blåste bra, så startsträckan var nog inte mer än ca 75 meter...
Sen bodde jag bra på Rhodos Youth Hostel, som ligger centralt i gamla stan. Dom har två enkelrum, ett med en bädd och ett annat med en dubbelsäng, och denna gång fick jag den dubbla, haha....Detta ställe drives av Panayotis och Caliope sedan länge, och är charmigt på nåt vis....Lite slitet, eller mycket, men trivsamt. Som tur är har jag vant dom vid lagrad prästost, så en sån får jag ta med mej varje gång....Även starkt, svenskt Löfbergskaffe går ner galant. Kvällen tillbringades mestadels på en trevlig taverna mittemot Ibrahim Pasha´s moské, vars namn är Megaston. Dan därpå blev det inte så mycket gjort, lite frukost, sen kom Panayotis, som lovat skjutsa mej till flygplatsen, men en gôrstark kôpp kaffe hann vi med, innan vi knallade bort till bilen.
På flygplatsen var det otroligt mycket folk, och därför ganska varmt...Incheckningen gick bra, för jag har köpt en liten våg så jag kan väga packningen varhelst jag befinner mej,bara jag har nåt att hänga den i....Trappan upp till andra incheckningen var full med folk, så det tog säkert en halvtimme innan jag kunde lägga handbagaget i plasttråget, plus allt annat....Sen var flygresan helt lugn, lite darrningar då och då...Det kom aldrig nån bredvid mej, ( jag satt vid fönstret) så jag hade tre säten för mej själv, och naturligtvis sträckte jag ut mej....
Väl på Arlanda ringde jag Fellman, som vänligt nog kommit för att inhämta mej och vi hittade varann tämligen lätt, och sen foro vi glatt bortåt Järfälla.
Där kvarstannade jag ett par nätter och hjälpte till med att fixa några fönster. På tisdagen for jag till Karlstad och kom hem med hjälp av snälle grannen Per vid nietiden....
Så veckan hemma haver ägnats åt jobbet å träsnipan Hedvig, som fått lite mekaniska problem, men snart åker hon i spat...
Mikke
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2015-05-23 klockan 00:52.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:09.