![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi köpte en Road edition karta på nån av supermarket som finns i stan, minns ej vilken, men du hittar nog nån. Moppe hyrde vi i höstas på Magic cars som ligger en liten bit efter huvudvägen ut från stan. Dom var väldigt trevliga och hjälpsamma. Vi betalade 90 euro för 10 dar inkl full försäkring för en 125 cc.
Ha en jättetrevlig semester på Skopelos! Är inte det minsta avundsjuk... ![]() Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Vi brukar hyra moppen på Discovery, som ligger efter hamnpromenaden. Vi har varit väldigt nöjda, fräscha maskiner och trevligt bemötande. Nu hälsar de oss välkomna för nu är vi ju kända.
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Masse, jag måste rätta mig själv. Vi betalade 90 euro exkl försäkring, den kostade 27 extra ser jag nu när jag tittar på kvittot. Men ändå bra pris, 117 euro totalt. Discovery har vi också hyrt hos, de är också bra!
Hoppas du direkrapporterar lite från Skopelos ![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jovisst, surfplattan får följa med, så lite rapporter då och då ska jag försöka åstadkomma. Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Hej, undrar hur det var att köra moppe på Skopelos. Jag har moppe från Skiathos och tar båten till skopelos stad (stannar 1 natt), men sen? Kommer sova i staden och tänkte avsluta med Mamma Mia kyrkan innan återresa från Glossa.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Läskig, det fixar jag nog . Men hur "stor" moppe behöver man? Någon sa 50cc för det är platt och en servitör sa 125-150cc pga backe.Det är ju bara jag för mamma och hennes brutna ben får stanna på skiathos.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hoppas mamma mår okej efter omständigheterna. |
|
||||
|
||||
![]()
En sista fråga, tror jag
![]() Är det något mer jag behöver veta? Det var inte igår jag reste själv. |
|
||||
|
||||
![]()
Det är inte säkert att du får ta med mopeden. Uthyrare brukar inte gilla att man man tar med moppen till en annan ö. Försäkringen kanske inte gäller då. Förra sommaren hyrde jag moped på Antiparos och åkte över till Paros. Jag fick göra det, men på egen risk, om något skulle hända hade jag fått fixa allt själv. Så fråga uthyraren vilka regler som gäller.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Instämmer helt med Janne! Utmärkt moppe-ö! Och en tur till MamaMia-kyrkan är trevligt. Särskilt de sista fem kilometerna från Glossa till kyrkan är vackert. Och du, kan du klämma in en stunds promenad i Glossa när du ändå passerar så kommer du inte att bli besviken. Om uthyraren inte tillåter att du tar med moppen på färjan så finns ju möjligheten att hyra moppe på Skopelos för den dag du är där. Kanske inte så mycket dyrare än kostnaden för att ta moppen på färjan? Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Litet tips kan vara att kolla med Moto Center som ligger på gatan upp till vänster från Skopelos färjeläge sett. De har bättre priser än tex Avis och de stora bolagen. Hyr bara bil själv så jag vet inte vad det kostar tyvärr. Och i gemen är det så att man inte får ta med moppar och bilar på färjor, försäkringen gäller bara på den ö där man hyrt "maskinen".
Catlady som längtar till Kreta i oktober... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så där, endaxi, ola einai kala! Moppen stannar på skiathos och jag tar båten kl 10,35 imorgon
![]() Checkar in på Kastro och sen hyr jag moppe och far runt På torsdag mot Glossa och kyrkan och stranden bredvid. Åter till skiathos med sista båten. Och på söndag blir det heldagsutflykt med båt runt öarna för mig, mamma och hennes gipsade ben :-) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att det ordnade sig. Du får mycket vackert att titta på på Skopelos. En av grejorna som jag inte hann med, men som finns högt upp på listan om/när jag återvänder är en lunch eller ännu hellre en middag på Agnanti Restaurant i Glossa. Om käket bara är hälften så bra som utsikten så blir det en kanonmåltid.
Trevlig resa! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|