![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
En tur till Akrotiri kanske? Jag har läst att Janne rekommenderar det i e-guiden över Chania län.
Det ska visst vara en vidunderlig utsikt över Chania från platsen där Venizelos grav är. Och på ett café el dyl inte långt därifrån ger Trip-advisor högt betyg för Koykoynaria, ett "hippt" (?) ställe med smaskiga generösa bakverk med extra choklad i, om man får tro alla bilder som folk tagit. |
|
||||
|
||||
![]()
Kan rekommendera restaurang To Steki Tou Stavrou i Agii Apostoli (ligger i Chryssi Akti om man ska vara exakt). Härlig miljö och god mat. Blir alltid ett par besök där när vi är i krokarna.
/Outi |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Getpinglan och Outi! Alla tips motages tacksamt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen,
har inte själv varit vid Venizelos grav och sett utsikten, men jag funderar på att göra det. Man kan ju locka barnen med bakverken! Har tagit reda på att det där lilla utflyktståget till Therissoravinen går från Agii Apostoli kl 12 varje dag och är tillbaka 14.40. Kostar 17 E för vuxna och 8 för barn. Stannar till i Therisso för 45 minuter och man får ta in på en taverna för lunch och om man hinner gå the "War museum". Någon som varit där? Det är tydligen Venizelos hemby, så museet berättar väl om honom och frihetskriget. Vi ska bara vara i trakterna i en vecka, och just nu letar jag lite "färdiga paket" för att optimera tiden. Kanske att vi köper ett paket till Balos också. Kan vara skönt att ha allt klart. Förra gången vi var på Kreta hyrde vi bil och åkte till Elafonissi, men nu när man vet lite mer om hur det är, skulle vi planerat den resan till Elafonissi bättre. (Sagolik rosa sand av snäckskal från Afrika som grekerna själva säger att det är.) Att det var vår vistelses varmaste dag och att hyrbilens AC slutade fungera kunde vi ju dock inte ha "planerat bort". |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Getpinglan! Jag har aldrig varit på Elafonissi, inte heller på Balos. Vad är skillnaden mellan dem? Kan man åka båt även till Elafonissi?
Visst kan jag googla men det är roligt att höra vad ni tycker- ni som varit där. |
![]() |
|
|