Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skopelos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2015-05-14, 09:25
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: 1-dagsbesök på Alonissos

Jag tycker absolut att ni skall ta en titt på Alonissos. När vi var till Skopelos 2010 tog vi en tur med Kapten Pakis båt Gorgona. Och det var definitivt värt pengarna. Först och främst är Pakis (hoppas han finns kvar ) en trevlig person och själva utflykten var mångsidig med mat och badstopp. Vi besökte Alonissos och även ön Kyra Panagia. Eftersom det var en båtutflykt så blev det inte så lång tid på Alonissos, stannade vid byn Steni Vala och i Patitri men det var ju ingen lång tid. Så om det är just Alonissos ni vill kolla närmare kan det vara värt att göra ett besök på egen hand om färjetiderna är lämpliga.

Nu vet jag som sagt inte om Pakis finns kvar med sina utflykter och inte heller om de är uppbyggda på ett annat sätt nu än när vi var där, det är ju trots allt 5 år sen, men det var en resebyrå som hette Dolphins eller något liknade som sålde utflykten. Sen finns det förstås andra utflyktsbåtar också....

Haha, detta hjälpte kanske inte så mycket. Bäst ni kollar utbudet när ni är på plats och bestämmer efter feeling.

Jag har en önskan om att få återse Sporaderna och då koncentrera mig mest på Alonissos, men detta finns förstås på den lååånga listan.

Framför allt så är Skoplelos också en mycket gemytlig och vacker ö och jag tror att ni kommer att stortrivas där. Missa inte ouzerian "Gorgones"!

/ Anne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27.