Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-12, 19:13
Smultron Smultron är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Ytterligare en som behöver hjälp att välja ö och en vecka av "det goda livet".

Skopelos är inget dumt val med sin otroligt vackra natur och mysiga stad. Dessutom fina natursköna stränder! Visserligen ingen vettig strand i Skopleos stad men ni kanske kan hitta ett hotell med pool. (Apollo, Airtours och Ving har alla hotel med pool i sitt utbud). Annars går det bussar till de fina stränderna med deras turkosblåa vatten.
Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 00:37
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Ytterligare en som behöver hjälp att välja ö och en vecka av "det goda livet".

Hej igen och tack för alla svar!

Tänkte återkoppla hur det gick. Min och pojkvännens uppdelning är så att jag letar åt massa information för jag har tålamod till sånt och det har inte han. Jag är dock sämst på att bestämma mig för saker vilket han inte är. Så jag letar åt några alternativ som jag gillar och kan tänka mig och sen väljer han mellan dem.

De valen han fick presenterade för sig var Skopelos, Amorgos och Karpathos. Efter mycket funderande bestämde vi oss till slut för Skopelos. Vi fick tag på flygstolar med Apollo från Landvetter till Skiathos, som visserligen blev mycket dyrare än vad vi tänkt oss, men ändå rätt smidig resa. Anledningen till att Skopelos vann över Karpathos (som eg var ännu smidigare resa) var att Skopelos stad verkar så himla fin, jag längtar efter att traska omkring där och att jag läste en reseberättelse om någon som åkt till en Marine Park vid den närliggande ön på A och sett delfiner. Delfiner! Amorgos lockar mig massor fortfarande men jag tänker att det blir ett annat år och att jag/vi då har länge tid på mig/oss och kombinerar med andra öar i närheten, tex Santorini, Folegandros, Naxos, Sifnos eller Milos.

Så det blev Skopelos! Vi väljer nu mellan Denise Hotel och Thea Home Hotel, som båda verkar ha balkonger med havsutsikt och pool, för de dagar vi inte orkar ta oss någon annanstans.

Jag ska köpa E-brevet och även ge mig in i Skopelos - forumet och ställa frågor om färjor, bra restauranger, smultronställen osv. PEPP!
Svara med citat
Gammal 2015-05-15, 21:33
Tinnie Tinnie är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Thea Home Hotel bokat!

Är det september snart?
Svara med citat
Gammal 2015-05-16, 14:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnie Visa inlägg
Thea Home Hotel bokat!
Grattis!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.