![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kostet 5 euro i nov -14😊
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag vill minnas att någon vänligen redogjorde för busstidtabellen här på Kalimer för inte så länge sedan.
Jag skulle också gärna vilja få dem en gång till. Xenos slarvern |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Går 5.00 - 23.00 var 45:e minut från Hania till flygplatsen. 5.30 - 24.00 var 45.e minut från fflygplatsen till Hania. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
vi har tagit taxi flera ggr till Nea Chora och vi har betalat ca 23 euro och det tar ca 25 minuter
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
TACK!
|
|
||||
|
||||
![]()
Har senaste åren kostat 2,30 Euro enkel väg.
|
|
||||
|
||||
![]()
Men om du nu ska köra bil så följer du vägen till Chania...kör genom Chania raka spåret och det finns några små skyltar som visar vägar ner mot Nea Chora...åt höger
![]() // Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Gissar att Kari menar att taxi från busstationen till Nea Chora kostar 5 €
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aha ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Du är antagligen lite snurrig av allt packande Nilam!
|
|
||||
|
||||
![]() Haha...antagligen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, som Wardakis også skrev, koster bussen 2,30
![]() Det jeg skrev var taxiprisen, 5 euro, fra busstasjonen til Nea Chora ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar!
Får se om det blir buss eller taxi. Någon som varit i Nea Chora? Nån bra taverna som ni vet? Vi ska bo på Kedrissos hotell. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
To Magazaki är ett favoritställe.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi tog bussen,billigt och smidigt,sen taxi från busstationen till Nea Chora,fungerade jättebra och pengar sparade till tex första ouzon och kalemares
![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Från Kedrissos har ni 15-20 min promenad till Nea Chora. Kedrissos är ett supermysigt ställe!!!! Med buss från Chania stannar ni alldeles utanför hotellet.Hotellet säljer bussbiljetter som service...de som blir över tar de tillbaks och ger pengar åter. Superbra frukost! Bästa hotell jag hittills bott på i Grekland.
Taverna To Magasaki i Nea Chora är vår favorit, men Acrogiali och Manos( hette det väl?) är bra. Jsg tycker alla ställen vi ätit på i Nea Chora har varit bra. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Lissi, hotellet ni ska bo på ligger inte i Nea Chora men det kan ju vara bra ändå. Ni kan ta buss 15 eller 21 till hotellet. De utgår båda från 1866-torget som ligger nära stora busstationen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta. |
![]() |
|
|