![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, det finns, men man ser inte havet därifrån.
![]() Här är en film från Järnavik (3 mil från Karlskrona) som de paddlande danskarna la upp den 18/4. Det är troligen samma delfin. Filmen är drygt 5 min lång, en bit fram i filmen, och i slutet, ser man delfinen simma och hoppa precis vid deras kanoter. Tänk att få uppleva något sådan, oavsett var det är. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Helt underbart..
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det en av de två tidigare alltså? Hoppas verkligen att båda hittar "hem".
|
|
||||
|
||||
![]()
Helt fantastiskt vilken film! De är ju på riktigt gosehumör. Och ganska leksna också. Det är alltid likadant varje gång man ser delfiner, de visar stor glädje i att umgås med oss människor. Som sagt, tänk att få bada med ett gäng sådana! Men helst i lite varmare vatten då.
Tyckte att de här kompisarna såg väldigt välväxta ut. Betydligt större än de flesta som jag sett i Medelhavet. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hur har de hittat hit? Jag är inte insatt i delfiners navigationsförmåga, men har de simmat vilse? Är det tillgång på mat som styr så borde de ju vara fler? Tänk om jag, 8 mil från Karlskrona också fick se delfiner på morgonpromenaden...wow!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Den är förmodligen skotte...
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...inges-skargard |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Så här skrev, en vad det verkar, kunnig person på FB ang delfinerna i Blekinge.: Det är inte vanligt att någon ser dem, men i alla tider har de funnits här och dessutom blivit vanligare de senast åren med stigande havstemperaturer. Den art som finns här är den art som är vanligast i delfinarier och på djurparker. Öresvin, eller som den också kallas, Flasknosdelfin. I hela Västerhavet finns den och den följer förstås stimmen med sill och skarpsill |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|