Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-29, 10:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Men vad är det med detta land?

Mitt inlägg var inte en önskan om en debatt i det etiska att åka ofta ....det var en reflektion över det märkliga i att för min del längtar jag mer och mer till Grekland ju oftare jag åker...det borde ju vara tvärsom kan man tycka , att man blir mätt...Det var bara enliten spontan tanke på Kafé Kalimera.
Jag funderade också lite över vilka resedrömmar grekerna har , FAST jag vet att deras drömmar gäller överlevnad just nu...

Det har blivit lite svårt att skriva spontant här på forumet numer jämfört med förr....Nu måste allt vara så genomtänkt och politiskt och känslomässigt rätt för att inte andra ska bli sårade av det man skriver.....Jag är nog för impulsiv och är inte undersökande journalist, så jag får nog i fortsättningen hålla mina skrivarfingrar i styr.. (Obs Inte riktat till Dig Inkfish utan allmänt )

Jag är dock glad ändå och säkert egoistisk, över att jag just nu några år haft möjlighet att resa mycket i Europa.Resor är det enda jag lägger pengar på. Bor billigt har inga andra dyra intressen....allt utom det nödvändigaste går till resor.

Lissi
Gammal 2015-04-29, 10:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Men lika spontant som dina tankar går, så gick mina, Lissi. Var det inte okej?
Gammal 2015-04-29, 10:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men lika spontant som dina tankar går, så gick mina, Lissi. Var det inte okej?
Jo då! Visst....men det var det Du skrev om att för vissa verkar det som en tävling i vem som reser mest .....och det var väl riktat till mig....och tävlar gör jag på andra sätt inte i antal resor!

Lissi
Gammal 2015-04-29, 21:54
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jo då! Visst....men det var det Du skrev om att för vissa verkar det som en tävling i vem som reser mest ..... och det var väl riktat till mig
Nej, det gjorde jag inte, jag försöker verkligen undvika att använda det där "vissa" för det innebär oftast en illa dold hint. Jag skrev om "oss" och "vi" för att markera att jag själv är en lika god kålsupare som någon annan på den här punkten

Och som jag redan tidigare skrev så är det väl självklart att vi ska skriva om våra Greklandsresor här. Frågan är väl vad vi annars skulle skriva om. Det är bara våra ständiga påpekanden om mängden och längden jag kan reagera på ibland. Men det hindrar väl inte att var och en skriver precis hur den vill därvidlag.
Gammal 2015-04-29, 10:11
Thira Thira är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2013

Nej nej Lissi, självklart förstod jag det. Jag förstår vad du och Ink menar och har själv tänkt på det. Mitt inlägg var absolut inte menat som någon typ av debattinlägg eller ens ett försvar, mer en reflektion och kanske ett litet tips till andra i samma situation (angående ett extrajobb ifall man har möjlighet att resa i övrigt alltså). Jag tycker det är en bra tråd som påminner oss att tänka efter lite (även om det kanske inte var det som var syftet med den från början).
Angående det där med politiskt korrekt så har jag inte en aning då jag inte varit här så länge så jag har något att jämföra med.
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:46.