Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-22, 16:15
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Åter vid hemmets härd.

Resan hem från Athen via Arlanda till Umeå gick precis perfekt. Vi landade i Umeå vid pass 20.40. Vår förbeställda miljötaxi tog oss hem till huset dit vi anlände strax före klockan nio.

Trötta förvisso, men resan gick ju bra, Arnes skavanker till trots.
Vi kunde därtill glädja oss åt det utmärkta Wlan som funnits tillgängliga på såväl Athen Airport som Arlanda.

Nu filar vi på en anmälan om olycksfall till Folksam. Vi har ju såväl villahem-som tilläggsförsäkringen Resklar.

Vi glömde omtala kostnaden för vår studio på Haris Hotel. Vår eminenta studio nummer tre betingade pris av 30 € per natt. Alltså inalles 270 € för nio dygns vistelse.

Vi tackar alla och envar för omsorgen om Arnes välbefinnande samt tips och råd på diverse seriösa- såväl som oseriösa medikamenter...

Nu väntar trenne veckor att somra upp i stugan på Skäret därest Arne ånyo erhålla full arbetskapacitet.

För den vetgirige går vår nästa resa till övärlden till Dodekanesrna den 18 Maj för trenne veckors vistelse. Med Samos som bas skola vi besöka Agathonissi, Fourni och åter Samos inför hemresan i mitten av Juni.

Arne och Birgitta
Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 22:00
Carina Carina är inte uppkopplad

Standard Sv: Aprilresa till södra Kreta

Tack för att vi fick resa med er den här gången också. Ha det nu så fint på Vackra Skäret.

Carina
Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 22:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Så skönt att hemresan gick bra trots Arnes missöde. Hoppas att stärkande vindar på skäret ska bidraga till snabbt fullt tillfrisknande så att ni kan ge er i kast med nästa resa med full kraft.

Därest ni är villiga att dela med er av erfarenheterna av utfallet av försäkringen Resklar så tar jag gärna del av dessa. Har själv en sådan och har också haft anledning att använda den till full belåtenhet.

Masse
Svara med citat
Gammal 2015-04-22, 23:28
KRs avatar
KR KR är uppkopplad nu

Reg.datum: maj 2011

Tack för denna resa!
Ta nu hand om er så ser jag med spänning fram emot er nästa resa med två av mina favoriter Agathonissi och Fourni.
//
KR
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 08:21
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Åter vid hemmets härd.

Arne - var det en privatläkare som undersökte dig? Annars borde du väl kunna få ersättning från försäkringskassan (mot kvitto).
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 08:55
Arnes avatar

Ja, det var en privatpraktiserande läkare som tillkallades. Det fanns dessvärre inget offentligt alternativ. Närmaste offentliga inrättning var den uppe i byn Kandanos längs vägen ner till Maleme och Chania.

Arne

Med Trivsam Hustru som gläder sig över de två buketterna med doftliljor som jag förärade henne under gårdagen. Detta som tack för utomordentligt väl administrerad och organiserad Aprilresa.
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 09:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Med Samos som bas skola vi besöka Agathonissi, Fourni och åter Samos inför hemresan i mitten av Juni.
Hur länge blir ni på Agathonissi?
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 10:35
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Härligt att ni ska snart iväg igen. Hoppas ni klarar er utan missöden och får en superbra resa. Här väntas det naturligtvis ivrigt på rapporter.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 11:08
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Hur länge blir ni på Agathonissi?
Eftersom det är jag som sköter planeringen och Arne gärna hänger med så ser det ut så här i nuläget:
Jag har trixat fram och tillbaka på GTP och kommit fram till att möjligheten att komma mellan Pythagorion och Agathonissi inte är så många. Så vi tar Dodekanesos Pride på tisdag morgon den 19 maj och tillbaks till Samos fredag den 22 maj med kära Nisse. Även hon anlöper Pyt. Alltså 3 dygn på Agathonissi.
Vi har ännu inte varit i kontakt med Jannis/Voula på pension Glaros. Ska försöka först med e-post, men det har vi dålig erfarenhet av, så det blir nog telefon.
Efter det blir det minst en vecka på vårt älskade Fourni.
Birgitta
Svara med citat
Gammal 2015-04-23, 17:13
Kalimeras avatar
Admin

Då vet jag vad jag har att se fram emot Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 15:25
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Alltså 3 dygn på Agathonissi.
Kom på en sak. Kan ni kolla om det finns några kepsar att köpa, med texten Agathonissi på grekiska? Min börjar bli utsliten.
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 17:33
Arnes avatar

Vi skola kolla detta när vi till Agathonissi anländer den 19 Maj. Hittar vi en keps skola vi densamma inhandla samt till dig hemskicka.

Arne och Birgitta
Svara med citat
Gammal 2015-04-27, 19:33
Kalimeras avatar
Admin

Citat:
Vi skola kolla detta när vi till Agathonissi anländer den 19 Maj. Hittar vi en keps skola vi densamma inhandla samt till dig hemskicka.
Tack snäll!

Det fanns bara två kepsar när jag köpte min, och jag ångrar att jag inte köpte hela lagret.
Svara med citat
Gammal 2015-04-29, 09:19
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Citat:
Kom på en sak. Kan ni kolla om det finns några kepsar att köpa, med texten Agathonissi på grekiska? Min börjar bli utsliten.
Citat:

Arne och Birgitta
Citat:
Tack snäll!

Det fanns bara två kepsar när jag köpte min, och jag ångrar att jag inte köpte hela lagret.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:46.