![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är usel på att parkera bilen, bland annat därför är jag förbjuden (av Camilla) att köra bil. Greker brukar klara av att parkera där det normalt inte går. Hittade denna bild i arkivet idag, tagen på Symi.
![]() Och inte skråma på bilen. Nåja, några finns det. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte dåligt parkerat må jag säga!
![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]()
Antingen är bilen högerstyrd, eller så är bilden spegelvänd.
|
|
||||
|
||||
![]()
Är det trångt så är det. Ni skulle se min svenska bil som jag kör ner till Lesvos varje sommar. I många byar på Lesvos är det så smala gator att det gäller det att komma så nära muren/väggen/staketet, som det bara går så att bilar kan passera.
Ut kommer man naturligtvis genom passagerardörren. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men visst är det väl så att medelhavsfolken har en annan syn på bilar än vad vi har. Mitt intryck är att både i Spanien, Frankrike, Italien och Grekland ser man bilar som en förbrukningsvara, inte som en statuspryl. De är helt enkelt ett transportmedel, och vad gör det väl då om det blir en och annan plåtbubbla eller repa i lacken. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Här är en bild från andra hållet. Snyggt parkerat inte sant. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Kanske att grannen har lagt muren efteråt, kanske en grannfejd? Fast det är nog en skicklig parkering trots allt! Rolf |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var tight. Men dom är väl vana. Som denna millimeterparkering
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visserligen ingen bildgåta, men är det från Agios Kirikos?
(vargens bild, alltså) |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det är rätt!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() //maji ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att jag har hittat personen som parkerat mot muren i första inlägget.... Efter lite trixande med mobilen i örat gick det ju riktigt bra
![]() https://m.youtube.com/watch?v=QTcFb-0USP8 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|