![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad snällt inkfish! Någon som vet hur Studios Savenna är? Hittar ingen webbsida el kontaktinfo men ngn har tidigare skrivit att de har ett mkt bra läge...
|
|
||||
|
||||
![]()
Vet inte hur det är att bo på Savenna, men läget vid strandpromenaden kan inte bli bättre. Från grinden till stranden är det kanske fem steg, till närmaste taverna tio ...
![]() Det finns säkert några här som bott på Savenna och kan berätta mer. Lycka till! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bor man åt framsidan är det fantastiskt, de har även minst en studio/lägenhet åt baksidan och då är utsikten inte rolig men det är ju jättenära till stranden även därifrån. Har du facebook? Isåfall skulle du kunna fråga i Tilosgruppen där om någon har kontaktuppgifter. Andra ställen längs strandpromenaden är Pavlos rooms, Kleopatras rooms, Nautilos och Oasis. |
|
||||
|
||||
![]()
Maja, Savvenas studios är enkla, men vill man bo nära stranden är läget perfekt och värdparet är jättegulliga. De har en Facebooksida, sök på: Studios Savvena.
E-mail:gsavvenas@yahoo.gr Tel:+30 22460 44105 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Hoppas du har bättre tur med mailadressen än vad jag hade för ett par år sedan, maja, jag mailade och det ska vara deras söner på Rhodos som svarar på den. Men jag fick aldrig något svar. |
|
||||
|
||||
![]()
Här är youtubefilmen, gjord 2008 innan framsidan blev så grönskande och vacker som den är idag.
https://www.youtube.com/watch?gl=GB&...&v=AS-6tpl0okc |
|
||||
|
||||
![]()
Videoklippet funkar ej o inget svar på mejladressen som fanns i en äldre tråd, de kanske har slutat hyra ut...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nja, både de och deras lilla pensionat levde och frodades förra året i alla fall. Och mailadressen fick jag alltså inget svar på för ett par år sedan heller. Jag tror att man måste ringa. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu såg jag klippet... Ja förmodligen ringa men då väljer vi nog nåt annat.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle gissa att Savvena är lite dyrt, åtminstone med min standard. Danskarna med bloggen betalade 45 i september och det var redan 2011. Men stället är väldigt fint så det behöver inte innebära att det inte är prisvärt.
Men kika på andra, Tilos är fullt av superbra alternativ. |
|
||||
|
||||
![]()
Redan fullt där vi ville bo...Anemoessa...väntar på svar från Irinoula nu, vill bo nära stranden men ej på charterhotell😊
|
|
||||
|
||||
![]()
Anemoessa är jättefint, det förvånar mig inte om det är fullt där
![]() Hoppas du får bra svar från Irinoula. |
|
||||
|
||||
![]()
Har du bott på Anemoessa? På Tilos varje år kanske?@inkfish
Retar mig att vi inte kontaktade Anemoessa tidigare då det verkar väldigt bra, trevlig ägare i mejlkonversation och med perfekt läge...😁 |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, inte bott där. Men jag vet folk som gjort det och beskrivit det som fantastiskt. Det ser också väldigt fint (eller rättare sagt flott, med mina mått) ut utifrån.
Ellibay har ungefär samma läge men det vet jag inget om. Nej, är inte på Tilos varje år. Var där i början av 2000-talet, nu har jag varit tillbaka de tre senaste åren. Tilos är en trivsam liten pärla ![]() Eller förresten, jag kan uttrycka det så här: Tilos är en av de öar jag återvänder till. Men jag har fler. Olika öar fyller olika behov ![]() Senast redigerad av inkfish den 2015-03-24 klockan 12:33. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hittade jag Studios Sevvana på Facebook de svarar där om någon ärintresserad!
De har följande mejladress nu : gsavvenas@gmail.com |
![]() |
|
|