Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-20, 17:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: GREKLANDSRESAN

Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något". Då bölade jag igen.

Det enda jag inte förstod var varför anhöriga inte organiserade en samtidig resa. Jag hade stått först i kön!
Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 19:00
Monica C Monica C är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något". Då bölade jag igen.

Det enda jag inte förstod var varför anhöriga inte organiserade en samtidig resa. Jag hade stått först i kön!
Helt fantastiskt!!!
Ja jag skulle oxå stått först i kön om jag hade varit anhörig,istället för att inte låta sin mamma eller pappa åka pga att Takis inte kunde lova till 100%att inget skulle hända.Hur tänker man.
Jag har en god vän och tidigare kollega som oxå är en eldsjäl som fixar resor för dialyspatienter och deras anhöriga.Mycket uppskattat av alla.
Monica
Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 19:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Jag tycker inte att man ska döma det där för hårt, jag vet smärtsamt väl hur det är att vara orolig och sorgsen anhörig, det är kanske inte alltid orden faller rätt.

Men jag hade tyckt det varit underbart att få åka med mina föräldrar, helt klart.
Svara med citat
Gammal 2015-03-23, 22:33
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Lissi - jag reagerade också på den värmen och närheten. Och den snabba interiören när en av damerna och en av undersköterskorna skulle sova i sin delade dubbelsäng. Min mamma har personalens order att trycka på larmet om hon behöver gå på toaletten på natten, men här fanns inga larm, här fanns närhet. "Nu väcker du mig inatt om det är något"

Det slo meg også, nettopp denne varmen og nærheten mellom personalet og pasientene. Hånd i hånd for natten, dette kommer jeg aldri til å glemme. Vakkert. På det hjemmet jeg kjenner til, som anhorig/pårørende, var der ingen hånd å holde i, lite trygghet. Kanskje heller ikke så lett for den demente å huske at alarm er noe man kan trykke på for å få hjelp.

Thakis - det skulle være flere som ham. Ja, han burde få en hilsen. Og filmen burde spres slik at andre kan se at det e r mulig
å få til - og at også eldre med ulike helseproblemer o g s å kan ha stor glede av en reise, få vind i håret og bade i havet.
Svara med citat
Gammal 2015-03-23, 22:37
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

..og stor takk til dere som har lagt ut bilder fra reiser med mammaer, hyggelig å se så mye glede dere i mellom . - Håper j e g en dag kan korrigere mine barn ved si 'jeg er b a r e 86 år!', til og med på FB.

Senast redigerad av malou den 2015-03-23 klockan 22:42.
Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 00:04
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Fantastiskt!
//
KR
Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 01:55
LaRose LaRose är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Tack för ditt inlägg, AnnelieT! Det kändes så skönt att läsa.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.