![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, inte på Amorgos, där finns bara små byar, jag antar att det mer handlar om städer (by på norska).
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att det endast handlade om fastlandet den här gången.
Och tänk snart är jag i "// one of the country’s most elegant and romantic destinations." |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja just ja tänkte inte på Agios N. Nåja, men roligt ändå att fastlandet också får en del av strålglansen denna gång.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
En village kan vi på norsk kalle en bygd eller småby/landsby, og en city kan kalles storby, dersom det er behov for å presisere. Det var dagens norsklekse. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förresten så skulle ju vi här på Kalimera kunna ha en egen omröstning om "den grekiska arkipelagens vackraste stad (eller by)" och sen en separat röstning om fastlandets vackraste stad (eller by). För det finns ju så mycket fint på både och! ![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har slutat kategorisera vilket som är vackrast..det är ju vad ögat ser..Det är mer hur jag känner för en plats..hoppar hjärtat extrafort eller dämpat??Kommer högsta mysfaktor´n i maxläge?Det där kärleksfulla..åsså"Nä..ååh!En massa jävvla störiga turister!!""Just det ja..Jag är turist också.."
Men för ögat o minnet är det bra ibland att bli påmind..Jag har lite egna bilder men också ett stort tack till er alla som delar med sig av bilder och upplevelser..håller värmen vid liv de mörka vintermånaderna ![]() Hasse |
![]() |
|
|