![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Abi, jag har nära till Arlanda och det känns bekvämt och billigt med flygbussen, sen att inte behöva ha någon bil parkerad där (som kostar en del) är en klar fördel!..
![]() Sen som jag som velar med hur länge jag ska vara i Grekland, passar det inte så bra att boka charterflygstol, som du säger där måste man vara ute i god tid för att fynda en billig biljett! Sen flyger jag mest bara till och från Aten numera den sträckan har hittills inte varit något strul med!.. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu har min sambo varit i kontakt med Folksam där vi har vår utvidgade reseförsäkring. Och där har vi inget att hämta eftersom det är strejk! Det räknas som force majeure. Alltså hänger det nu på att Norwegian inte går i konkurs, då lär vi inte få ett öre! Litar inte på dem längre!
![]() Katitzi ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Så trist, 10.000 kr är mycket pengar.. MEN.. har ni kontaktat Norwegian igen i ärendet?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Om man har betalt reisen med kredittkort eller Visa debetkort, kan man rette kravet mot betalingsformidleren.
Gå til banken og spør om hjelp, så er det et håp om å få tilbake penger. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Katitzi ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Håller tummarna på att ni får tillbaka det ni fått lägga ut extra för ombokningen!
Som sagt kolla upp om inte kortförsäkringen gäller med er bank! Sunny, som nog med måste kolla upp lite mer noga vad som gäller för egen del!.. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Har nu kollat upp med banken. Vid strejk gäller ingen försäkring!
![]() Precis som jag trodde. Nu är det bara att hålla tummarna! Katitzi ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lycka till, jag tror ni får tillbaka era extra utlägg från Norwegian.. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lärdom av detta: Betala alltid resor och liknande med kreditkort. Tror jag. /Lars |
#10
|
||||
|
||||
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nå er streiken over.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen!
![]() Katitzi ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Har ni fått något besked än Katitzi?..
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det lär nog dröja.
![]() Lovar att berätta hur det går! Katitzi ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
OK, hoppas det löser sig för alla drabbade!
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
I går fick vi besked om att vi får tillbaka pengarna för vår hemresa med Norwegian som blev inställd. Nu återstår det att se hur det blir med pengarna vi lagt ut för hemresan med Airberlin.
![]() Katitzi ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Låter bra Katitzi... GRATTIS 🎉..
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
En tanke...Tänk om jag rest upp merparten av min plånbok och ej kan boka om o betala,ligga ute med pengar tills saker o ting ev.blir löst på endera viset..ev.??hmm..flygbolag/researrangör tycker jag ska ta hela ansvaret för sin kund om strejksituation eller liknande uppstrår.Det heter ju så fint att tredjepart ej ska bli drabbad om konflikt uppstår mellan arbetsgivare o arbetstagare.
Hasse |
#20
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- en annen sak er at flyselskapene bruker lang tid før erstatningen kommer, så man evt må benytte kreditten... Om man, som jeg har lav kredittgrense, kan man (i alle fall på Norwegeankortet) gå inn på " min side" og be om å få høyere kredittgrense, det tok ca 5.minutter, da jeg gjorde det i sommer. Jeg betaler alltid reiser og oftest hoteller, med kredittkort, og betaler alt ved forfall. Da samler jeg mange cashpoints til nye reiser ![]() Håper du får alle pengene tilbake fra Norwegian uten å vente f o r lenge, Katitzi ![]() |
![]() |
|
|