![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig Inkfish. Varje gång vi är på Tilos hoppas jag på strömavbrott - och det händer då och då. Det är svårt att förklara, men att kika upp mot stjärnhimlen en strömlös och molnfri natt är en magisk upplevelse. Stjärnorna känns så nära ...
Jag minns även den kvällen vi satt på torget och strömmen gick. Några minuter senare lystes borden upp av små ljuslyktor ... ![]() ![]() ![]() Tips till er som första gången reser till Tilos. Ta med en liten ficklampa. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() En liten ficklampa är alltid bra att ha med till alla öar, fast jag har en bra ficklampa även i min smartphone.. |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta - fotbollsplansbalkongen där ni bodde är näst högst upp, det är tre normalstora balkonger ovanför
![]() Sjöborren - ja, sådan stjärnhimmel tar andan ur en. Det är en otrolig känsla. Man har aldrig varit mindre och ändå en del av något så stort. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har aldrig varit inne på den våningen. Men så vitt jag vet är inga studios exakt lika, men ganska likvärdiga i storlek. Bra svar, va?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Helt ok svar! Kunde inte svarat bättre själv
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Har förresten för mig att Janne har järnkoll på det där. Han dyker nog upp ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
När man är på Tilos känns himmelriket nära! OJ! Nu tog jag i ordentligt. Men det kan inte hjälpas. Jag tycker också att det är jätteskönt på Tilos. Oj då, nu har vi nog halkat iväg lite i den här tråden! "Tilos och utflykter" var ju rubriken. Ursäkta! Många av dagarna på Tilos var jag helt nöjd med utflykten från vårt boende på Marinas och ner till stranden eller torget. ![]() Senast redigerad av Masse den 2015-02-25 klockan 13:13. |
|
||||
|
||||
![]()
Vårt rum med den gemensamma jättealtanen var väldigt stor.
Allt fanns i köksavdelningen. Till och med en mikrovågsugn. Och ett antal eluttag. Vi trivdes alldeles förträffligt. Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu är terasserna avdelade från varandra. I alla fall var det så 2012.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - det fantes fine solsenger + selvsagt bord og stoler på terrassen vår ![]() Det eneste minus var at de som bodde over kunne sitte, på sine små/ i alle fall m y e mindre balkonger, og se ned på oss ![]() Det var et velutrustet Studio vi hadde, med gulvvifte, AC mener jeg at det ikke var der da. |
|
||||
|
||||
![]()
Gulvvifte? Fantastiskt ord, tack
![]() (Jag förstår att det är golvfläkt, ordet är bara så mycket bättre ![]() Jag tror att det var just 2004 eller 2005 som Mike delade av terrasserna, för de var inte delade när vi var där (bör ha varit -03) men delades alldeles därpå. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - men,..er det så mye bedre?) Jeg må jo si, takk da ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi ska åka till Tilos för femte gången i september. Förra gången bodde vi på Annas studio med balkong högst upp. Det var helt underbart. Men denna gång ska vi bo efter strandpromenaden. Känner att det är roligt att byta boende. Jag har aldrig upplevt att det är mycket folk på någon strand. Jag gillar Tilos för det är så otroligt rogivande och ger mej ett lugn. Vi brukar vandra mycket och ibland tar vi bussen till Eristos beach. sedan brukar vi hyra skoter så vi kan ta oss iväg på egen hand.
![]() |
![]() |
|
|