![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag började titta på Shetland, miljöerna är verkligen fantastiska. Efter 4 avsnitt blev jag dock lite mätt, båda mordgåtorna var uppbyggda lite väl lika.
Gissar att du hittat till Ann Cleeves böcker också, serien bygger ju på dem. De är väldigt omtyckta, jag har dock bara läst en själv. |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, jag tror inte att jag kommer att läsa dem. För mig är hela vitsen med serien just att se miljöerna.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det håller jag med om. Hennes första, som är den jag läst, hyllades för just miljöerna. Men jag såg dem inte framför mig, jag behövde också tv för det
![]() ![]() --- Sedan tycker jag faktiskt att Jordskott började ovanligt lovande för att vara svenskt. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag är nog ovanlig för jag har helt slutat se på deckare...kan dock läsa Anne Holt och Karin Fossum för där finns lite psykologi också.
Just nu är det Husdrömmar, Vem vet mest? och Familjer på äventyr som gäller.....Antikrundan förstås....och så såg jag Rakt in i hjärtat.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ser hellre kriminaldrama på tv än läser dem i bokform. 9 av 10 är alldeles för dåliga.
Just nu följer jag Familjer på äventyr, Sveriges mästerkock, Line of duty, Jordskott (om det fortsätter vara bra). Ska kolla True detective senare i veckan och är även nyfiken på brittiska Fortitude, som börjar i helgen (tror jag det var). Danska Sofie Gråböl (Brottet) är med där och hon är nästan lika stor favvo här som kommissarie Tennison (Helen Mirren). Så här mycket tv har jag nästan aldrig följt innan. Men just nu är det faktiskt en hel del som är bra. Dessutom kan man ju titta närsomhelst. ![]() Senast redigerad av inkfish den 2015-02-18 klockan 12:21. |
|
|||
|
|||
![]()
Line of duty säsong 1 har gått tidigare, tror det var årsskiftet 2012-2013, tycker också att serien är jättebra! Tittar också på Familjer på äventyr, jag är så otroligt imponerad av seglar familjen, det skall bli intressant att se nästa vecka när de kommer hem!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag har för mig att jag såg att säs 1 var reprismärkt. Så jag gissar att den sänts tidigare utan att ha gjort något större väsen av sig, men att säs 2 sedan gjorde lite succé så att svt beslöt sända 1 igen. Bra tänkt!
Jag är också otroligt fascinerad av seglarfamiljen! Jag undrar lite vad barnen missar, och om det är bra eller dåligt att de missar det ... Flickan har ett talfel som jag är säker på att en logoped hade tagit tag i direkt, om det upptäckts uppåt skolåldern. Och jag har reagerat på att ingen av barnen sitter vid datorn som alla ungar gör härhemma. ![]() Och igår dog jag lite när det framgick att båten saknar dusch! Jag duschar varje morgon. Snacka om i-landslyx. ![]() Även Nya Zeelandsfamiljen är fascinerande. Åka så långt utan en plan? Och deras ungar är ju underbara med sina reflektioner. Indonesienfamiljen förbryllar mig. De verkar inte ha researchat alls innan resan och både de och barnen verkar ha det ganska tufft. I första avsnittet blev de förvånade över att de inte kunde bada i staden där de är stationerade, och igår framgick det att stranden är fem timmars tåg och sedan två timmars buss bort! Den där serien väcker otroligt mycket funderingar - och längtan. Och jag är jätteimponerad av alla familjerna. |
|
|||
|
|||
![]()
True Detective har ju fått enormt högt betyg på IMDB: 9,3! Får nog kolla in den serien också
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Följer "Line of Duty" och den är otroligt spännande!
![]() Jag har höga förväntningar på "True Detective" som har väldigt bra skådisar! Såg första avsnittet igår och fick en liten "Twin Peaks"-känsla, jag tror att den kan bli riktigt, riktigt bra... ![]() /Helena S ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Citat:
Synes svenske Camilla Läckberg er litt i samme gate, har lest alle bøkene hennes, utenom den nyeste, og sett serien på tv. Nå gleder jeg meg til å lese løvetemmeren. Maria Wern synes jeg også var en god tv-serie. |
|
||||
|
||||
![]()
Igår visades sista avsnittet i säsong 1, och vilket avsnitt!
![]() ![]() Får nöja mig så länge med True Detective, Fortitude (som jag tyckte var bra och i en ovanlig miljö) samt Arne Dahl ![]() Förkylda hälsningar från mig |
![]() |
|
|