![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
För den som är intresserad finns Greklands ansökan här: http://www.thetoc.gr/eng/politics/ar...t-dijsselbloem
(Har inte hunnit läsa själv än eftersom jag jobbar) |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, grekerna VET nog säkert hur detta borde skrivas, men vill tydligen inte. Vi får väl invänta ytterligare kommentarer från Eurogruppen. Enligt tyskarna tycks de fortfarande sikta mot den där "brofinansieringen" eller vad det nu heter.
/ Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Men Ink..jobbar du.. det skulle man inte kunna tro..
![]() ![]() Flitig är du iaf med alla länkar! Tack för det! Sunny, som har tid att läsa pga sjukskrivning. |
|
||||
|
||||
![]()
När jag ändå sitter vid datorn och väntar på att arbetet ska rulla på har jag tid att kolla lite. Och jag tycker att det är spännande i allra högsta grad med hur det går för Grekland nu. Svenska medier har inte rapporterat så jättemycket men i mitt facebookflöde haglar det in länkar från engelskspråkiga medier. Så det är lätt att hänga med, bara man hinner läsa ordentligt också
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du ska ha stort tack Inkfish för all info!
Lissi - också influensasjuk. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Det är tydligen lite underhållning för sjuka jag ägnar mig åt. ![]() ALLA har verkligen influensa just nu. Utom jag. Jag blir aldrig ens förkyld. |
|
|||
|
|||
![]()
Nä men Du lider ju av en annan åkomma som är tusen gånger värre!!!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men min absolut svåraste åkomma är Greklandsfeber. Helt jävla obotlig. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gresk ultimatum, skriver The New Athinian:
"The Greek government submitted a letter to the Eurogroup asking for a six month extension of the loan agreement," a government statement said on Thursday afternoon. "Tomorrow's Eurogroup has only two choices - to accept or reject the Greek request. Now we'll find out who wants a solution and who doesn't." (...) The Greek request Greece's proposal, submitted earlier in the day, asked its European partners to continue to lend it money for six more months. It says the next six months will be used to renegotiate the spending cuts and reforms Greece’s European partners have ordered it to make. But Greece needs to convince them to finance that truce, because although it now has a balanced budget, it cannot afford the 25 billion dollars in debt repayments that it faces this year. http://www.thenewathenian.com/2015/0...-leave-it.html |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Med tanke på skattesystemet och skattemoralen så är det väl ett pedagogiskt problem att förklara att det inte handlar om att betala mer skatt för att få det BÄTTRE utan att betala mer skatt för att ha råd med det man redan har i form av offentlig sektor. Grekland fuskade sig in i Euron och det finns en legitim önskan från befolkningen att ha det lika bra som man har det t.ex i Tyskland eller Sverige (även om vi inte är med i Euron).
Men sanningen är att landet inte har råd till den standarden, lika lite som Kenya eller Indien har det. Icke desto mindre behöver mer skatter in för att täcka det de redan har... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte minst i den sektor vi själva oftast befinner oss i när vi är i Grekland - alltså turistnäringen - behöver man inte så många besök för att inse hur mycket som är kolsvart. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men sen så kan jag inte låta bli att tycka illa om Syrizas stil. Detta har Aleksis Tsipras presterat idag. http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...02/2015_547408 Jag suckar djupt. ![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det där är väl i konsekvens med Greklands protester mot utökande EU-sanktioner mot Ryssland tidigare i år. Då kunde de ha stoppat dem men backade, de vågade väl inte annat.
Tsipras är inbjuden till Ryssland 9 maj för att fira krigsslutet. Läste häromdagen att Kim Jong Un ska göra sitt första utlandsbesök någonsin där och då. Fint sällskap ![]() |
![]() |
|
|