![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Nå har jeg googlet " Magnolia Grandiflora" ![]() Det må bli en forsommertur til Chania en gang, for jeg vil virkelig gjerne se dette treet blomstre ![]() - så store hvite blomster (15-20cm) høres fantastisk ut ![]() Senast redigerad av kari den 2015-02-15 klockan 23:36. |
|
||||
|
||||
![]()
Så vacker den stora vita blomman är. Vi åker tillsammans till Nea Chora på forsommertur, Kari!
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE Vi åker tillsammans till Nea Chora på forsommertur, Kari!
Birgitta.[/QUOTE] ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - etter å ha "ristet litt på hodet" kom jeg også på hvor det var ![]() Det var i Skala på Kefalonia ![]() Men dette var et mye større tre, jeg fikk kun sett blomsten nedenfra, zoomet inn og tok dette bildet : ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tror att den blommar tidigt på våren i Grekland. Den är härdig tom zon 1 här i Sverige och bör därför även finnas i Skåne.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Diverse Magnoliaplanter trives godt på Sør/Vestlandet i Norge, men om denne Grandiflora også kan vokse der, vet jeg ikke. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mars høres veldig tidlig ut..., men den blomstrer evt tidligere lenger syd i Hellas, f.eks på Rhodos og syd Kreta... Sikkert noen her som vet det / har sett den i blomst ![]() |
![]() |
|
|